AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
700

M-sänkning

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tja..ska sänka min bil med orginal m-sänkningssats från bmw..undrar om någon vet hur mycket dessa sänker....tack på förhand...

Det finns inget bättre än BMW ;)
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
15mm

who dares wins...
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Är du säker att den bara sänker så mycket..på bmw kunde dem inte säga hur mycket den skulle sänka men typ som e vanlig sänkninssats sa dem....snackar dem skit eller...tack

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Dom vet inte så mycket verkar det som. 15 och 18 mm är uppgifter jag har hört. Satsa på något som sänker 40 mm, typ Bilstein eller Koni dämpare med H&R eller Weitec fjädrar.

Mr C
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tja...detta är inte sänkningsats utan bara fjädrar...spelar det någon roll???

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Du kan köpa endast fjädrar av dessa märken som sänker 40 mm. Vad kostar en M-sänksats? Det finns många märken som bara kostar en dryg tusenlapp. Hur många mil har dina nuvarande dämpare gått? Känns som fjäderfabrikatet kvittar om du har gamla slitna orginaldämpare.

Mr C
Deliq
Om du har en äkta iS har den väl redan original M-sänkning ? eller ?
Maila till ILiveToRide@need4speed.com ett levande lexikon när det gäller 318iS.
Han kan säkert svara på dina undringar

M V H // Deliq
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Någon som har prisuppgift på fjädrarna till M-paketet mina börjar bli lite hängiga??
Ringde till min lokala BMW handlare o de visste inte hur mycket den sänkte eller vad den kostade.
Deliq: Tackar och bockar;)
Det är inte en "riktig" is. De fanns inte med 4 dörrar.

Har ingen aning om var orginal kostar.
M-sänkningssatsen sänker 15mm fram och 17mm bak. Om du bara sänker så mycket får du inte så mycket negativ kamber att du får problem med däckslitage. Sänker man mer bör man justera kambervinkeln lite, iaf om man inte kör mycket på bana.

Och ska du sänka mer borde du nog byta till kortare dämpare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.