|
|
|
|---|---|
|
Jag har för mig att jag läst om dom flera gånger men nu när jag söker hittar jag ingenting om dom, vet nån vart länkarna finns lr vet nån något smaskigt om dom? Föräldrarna ska dit imorgon och kikia bil men vore ju trevligt att få veta lite hur pass seriösa dom är.. // Andreaas Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas | |
|
Förlåt det sena svaret, men bättre sent än aldrig. Har gjort 1 st bilaffär med Motus, första och sista. Min erfarenhet av detta företaget innehåller inget positivt. Lång historia kort = Bestämt mej för att prova en 740 (e38). Tittade runt lite hemma (malmö), hittade annons på bil hos dom (halmstad). Redan vid provkörning upptäcktes att handbromsen inte fungerade och bilen var ej besiktigad. Fredrik (säljaren, troligt ägare) lovade att detta skulle vara fixat vid leverans. På väg hem med bilen upptäcktes att det satt olika alu-fälgar på bilen (firman hade naturligtvis hunnit stänga), handbromsen var på sin höjd lite justerad, och bilen var inte besiktigad fick jag veta per post ett par dagar efter hemkomst :( Efter många resor till Halmstad blev bilen färdig,v ersättning för allt bekymmer var pengar för de nya bromsbackarna som jag själv monterade. Snacka om att bli helt fråntagen glädjen av att köpa en sådan kejsare till bil. Hade dessutom med en god vän på i princip alla resor = vittne. Även han frälst av BMW :). Jag åkte dit från början för att deras lokaler såg ju helproffsiga ut, det verkade vara en seriös bilfirma, ack så fel jag hade. MOTUS bil, nej tack. Hoppas att det löser sej för dina föräldrar och att min lilla historia hjälpte... Mvh Martin Rydell |
|
|
Använd sökfunktionen Länk och skriv Motus så får du lite läsning /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Bodde en period i Halmstad förra sommaren och besökte stället vid något tillfälle. Var och kikade på bl a en V70N och en 530iT E39 hos dem. Fick inga bra vibbar av försäljarna, kändes ganska amatörmässiga och inga jag hade velat göra affär med. Men det säger samtidigt inget om skicket på deras bilar. Intrycket jag fick var att vissa av bilarna verkade OK ut medan andra var mer tveksamma. En annan sak som jag reagerade på var att de tillhandahöll BMWs egna kataloger och (kopierade?) dekorer för att det skall se ut som ett BMW showroom...känns inte direkt förtroendeingivande. Om de inte har BMWs tillåtelse så kan man ju undra vad de skulle säga om detta. |
|
|
Motus Bil har inget bra ryckte här i Halmstad i alla fall... Det rycktas om skattefusk och skruvade bilar. Vet själv att jag tittade på en 320-00 åt min svärfar hos dem för ett par år sedan, men han köpte aldrig den för den luktade minst sagt ruttet. Hade helt enkelt undersökt en bil pedantiskt noga innan köp hos dem... De har även figurerat i hallandsposten en hel del Länk sök på motus i arkivet. //Bjerser BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Bjerser: Om jag inte minns fel så var kronofogden och hämtade bilar hos Motus när dom blev anklagade för momsfiffel. Vid det tillfället blev dom också av med sin Citroén-agentur i Halmstad. Dessutom har dom figurerat angående sålda bilar som inte stämt överens med angiven årsmodell om jag inte missminner mej. Jag hade nog hållt mej därifrån. Har varit för mycket skriverier om dom. _____________________________ I Sverige är "lagom bäst". I andra länder är "bäst" bäst. |
|
|
Rättelse och tillägg i mitt förra inlägg: - "Figurerat i lökal press" ska det givetvis vara. - Har varit tyst runt Motus sedan kronofogden slog till. Kankse hittade man inget?? Efter denna artikel har inget hörts om vad som hänt och Motus finns ju fortfarande: Länk Mitt råd om att hålla sej därifrån kvarstår dock. _____________________________ I Sverige är "lagom bäst". I andra länder är "bäst" bäst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.