|
|
|
|---|---|
| Hej, någon som har ett hum om hur mycket man kan pruta hos BMW-handlare när man köper begagnad bil? I min första kontakt med dem så har de inte gått ned en krona från beg.priset då det är ett "kampanjpris". Någon prutmån måste väl ändå finnas? Bilen i fråga är en 120d med M-paket, adv.paket, comfortpaket, belysningspaket, förvaringspaket, automat och hifi högtalarsystem. Avtagbar krok också. Lemansblå metallic. -07 som gått 1800 mil. | |
|
Hmm.. Hur mycket ska dom ha för den? Normalt sett brukar det gå att pruta lite grann. Om det är kampanjpris bör den vara betydligt billigare än motsvarande ny bil med avdraget pris för M-kampanjen. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
| De begär nu 259 för den. De har också en ny -08 som de vill ha 269 för. Fast den har "bara" m-paket. Jag tycker ändå priset är lite högt. Visst jag satte ihop en ny bil med samma utrustning och slutade på 373...men ändå. Hur mycket rabatt är det på m-paketet. Det kostar väl 33 annars va? | |
|
Okej. Jag beställde min med följande utrustning, och fick betala 293000: Lack: Safirsvart metallic Inredning: Lemon läderklädsel. Utrustning, paket 7AZ Advantage & Comfort i komb med M Sportpaket 431 Automatiskt avbländande backspegel, invändigt 473 Armstöd fram 563 Belysningspaket 493 Förvaringspaket 521 Regnsensor 530 Klimatanläggning 540 Farthållare 507 PDC - bak 249 Multifunktionsratt 337 M Sportpaket 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual innertak i antracit 4MG Interiörlist - Aluminium Glaciärsilver 520 Dimstrålkastare 704 M Sportfjädring 2MG M Dubbeleker 207, 17 (sitter på vinterdäcken) 339 Shadowline högglans 481 Sportstolar Utrustning, fabriksmonterad 488 Svankstöd för framsätena 522 Xenonstrålkastare 534 Klimatautomatik 320 Utan modellbeteckning 420 Solskyddsrutor bak 470 Barnstolsfästen ISOFIX 5DC Bakre nackstöd fällbara 663 Radio Professional 676 Hi-Fi högtalarsystem Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
verkar inte denna mer prisvärd då? Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Det där är väl deras demobil? I så fall har jag smiskat den duktigt, liksom många andra. Å andra sidan håller de väl för en hel del.... Mvh Johan |
| Piska på bara det är väl bra Johan !!! | |
| Bilen i fråga blev såld framför näsan på mig idag utav deras andra säljare innan jag hunnit diskutera inbyte osv....snopet. Bilen var i övrigt perfekt utrustad i mina ögon. Automaten gör sig verkligen till den motorn. Bilen du visar Wendtan ser också bra ut, bara draget som saknas...dock en bit att köra för en söderkis som jag...Jag avvaktar helt enkelt och ser vad som dyker upp. Har ni några bra tips på dieslar eller bensinare 120 modellen så får ni gärna tipsa! Tanten är övertygad så nu är det bara att handla. Någon som är ute efter en fräsch 330 så hör av er! Har ingen annons ute ännu men det kommer det också. Tack för alla svar! | |
| Jag skulle gissa på att generellt är prutmånen 5-12%. Fötretagens rabatt ligger nog på ~10% vid köp av tjänstebil. Det är lättare att pruta på lagerbilar och vid renköp kontant. Givetvis också lättare att pruta på t.ex. en Z4 som funnits ett tag än en 1 serie coupe som är helt ny. Om du inte kan pruta på priset kanske det går att pruta in utrustning? Ligger mycket marginal i utrustningspaketen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.