|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 med dynamicpaketet tycker den slår igenom i gropar och vid körning på kullersten och är låg tar i vid vissa farthinder tycker bilen är låg i överhuvud taget, förra ägaren säger att den är beställt så från fabrik,misstänkte att den var sänkt med andra fjädrar från början men det var den tydligen inte, har inte provar att dra hästarna ännu men misstänker att det kan bli problem,bilen har bara gått några tusen mil ska det verkligen va så, ingen annan som har upplevt det med org sport fjädrar och dämpare. | |
|
Har läst runt lite och kan ställa frågan så här istället om man vill ha bättre komfort kan man byta till ett icke dynamicpaket dvs fjädrar och dämpare,eller bara fjädrarna? ingen ide att fråga bmw, inte i min stad. |
|
|
Den skall ju inte slå igenom, det låter ju som om dämparna är slut i så fall? |
|
| Kan dämparna va slut efter 3900 mil? har svårt att tro det men inget förvånar mig längre. | |
|
Bilen är låg med sportchassi. Jag har problem med farthinder på några ställen i min hemstad (Uppsala). Kör du på Run Flat-däck (speciellt om det är samma som bilen levererades med 2005) blir komforten dålig. Byt till riktiga däck. |
|
| Det finns 3 chassin till E90: standard, sportchassi och M-sportchassi! | |
|
Kan man beställa standard fjädrar då passar dom på sportchassi dämparna, och blir det någon skillnad tror ni måste ju komma över guppen, har inte ens övervägt att köra kärringens hästtransport med 2 hästar i ,då går väl bilen i asfalten. |
|
| steaman, har du någon källa som anger faktisk skillnad mellan sportchassi och M-sportchassi. Ingen på BMW som jag kontaktade kunde påvisa någon skillnad mellan sportchassi och M-chassi. | |
| Jag lånade min farsas 330i med dynamicpaket och körde över några fartgupp på en väg jag ofta kör med min 523 och blev livrädd när det lät som hela underredet tog i. frågade farsan om detta och han sa att det händer honom med ibland men att han inte trodde det var underredet utan mer typ nåt med fjädrarna/stötdämparna. Jag vettefan vad det är som händer men det låter riktigt illa iaf. | |
|
Ang. skillnad på sportchassi och M-sportchassi: Det är olika beställningskoder och jag körde en bil med M-sportchassit direkt efter att ha kört min egen med sportchassi, och det är skillnad. M-sportchassit är lite hårdare, men jag tror inte det är lägre. Jag har själv också skrapat i lite grann på vissa ställen, men man vet ju nu att man måste vara väldigt försiktig. Och jag föredrar hellre det än en bil som är "för" hög. |
|
|
Plockade ut en utr lista där stod det S226A sports suspension settings Anpassning till sportchassi Det är "sportchassit" jag har då steaman Rekomenderar inte detta chassi, komforten kan jämföras med min 318is coupe 93 som jag hade för 10 år sen, då dämparna var slut plus att den var sänkt med cobra fjädrar. Måste provköra bil med m-sportchassi och standardchassi för att reda ut detta. |
|
|
Tips Kolla om du hissar upp bilen så att det inte sitter kvar transportsäkringar runt stötdämparna (under gummiskydden) Har plockat bort sådana från en e90, en e91 och en m3 e46 som alla gått över 2000 mil och kunderna klagade på att bilen var stötig. |
|
|
Precis som Niklas föreslår kan det vara värt att kolla upp så de inte sitter kvar. Har varit med om det på en nästan ny seat jag lånade ett tag. RunFlat-däcken bidrar också väldigt mycket till att den känns stötig och sliten i hjulupphängningen. Jag upplevde en mycket stor positiv skillnad på min nya 1-serie när jag bytte till "riktiga" däck. Nu kör jag enbart på icke-run flat både på vinter och sommarhjulen. Jag tror inte att du har något direkt fel på din bil annars. Har svårt att tänka mig att dämparna skulle vara dåliga. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.