AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.685

vilket paket har jag?

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Hej,

jag undrar hur man kan kola vilket paket man har på sin bil? Om man har någon?
Det som finns i bilen är följande:

-farthållare
-beige läder klädsel
-sport-läderratt
-delvis el-stolar
-el-fönster
-svart metaliclack...tror jag ...kan man kola det också? Hur?

ingen utökad klima, ingen navi, kan inte spela mp3-skivor, bara vanliga brända skivor :=) så ingen professional HiFi...

Är det komfort eller buisness paket som jag har?
Kan man gå till någon hemsida (inte vägverkets) och knappa in reg nr. och få alla uppgifter man behöver för just min bil kanske?

520i -2004- E60
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Följande paket fanns i Sverige i början av årgång 2004 för 520.

Komfort, 17900 kr: Larm, Fällbart ryggstöd bak, Xenon, Farthållare, Dryckeshållare

Lifstyle, 16900 kr: 17"-Fälgar stjärneker138, Tyg/läderklädsel, Ädelträlister

Sport, 39900 kr: 17" fälgar Stjärneker 122, Tyg/läderklädsel, Sportfjädring, Shadowline, Ädelträlister, Sportstolar

Exklusive, 59900 kr: 17" fälgar Stjärneker 122, Läderklädsel, Velourmattor, Ädelträlister, Värme i baksätet, Komfortstolar, PDC och klimatanläggning med utökad funktion.

Delvis elstolar var original liksom elhissar. Metallic ingick inte i något paket. Det verkar som du har en bil utan paket, men med skinnklädsel, sportratt, farthållare och metalliclackering.

Paketen ändrades i detaljer under modellåret, tex aluminiumlister istf trä.

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Mats:

Det verkar vara så som du säger att jag har ingen paket....utan lite av varje paket....

jag har:
Farthållare, Dryckeshållare ...från komfortpaket
men har ingen:
Larm, Fällbart ryggstöd bak, Xenon...från komfortpaket
jag har:
17"-Fälgar stjärneker138, läderklädsel, från Lifestylepaketet.
jag har:
Komfortstolar, läderklädsel, sportratt, aluminiumlister en blandning från sport/exklusive paketet.....
sen vet jag inte om jag har sportstolar eller en halvsportstol....den är delvis el men jag har den grejen under knänna som man kan dra ut eller in så jag vet inte om den är sport eller inte....någon som vet..

Är det vanligt med sådana bilar med ingen paket men med lite utr. från varje paket.....blir det svårt att sälja dem när det blir dags??
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Då har du sportstolar. Komfortstolarna är alltid helelektriska.

Import eller svensksålt?

Svensksålda bilar har oftast komfortpaketet som "bas".

Jag vet inte om ovanstående paket finns i Tyskland, men jag tror att "paketutrustning" är mycket ovanligare på tysksålda bilar. Min egen mycket välutrustade import saknar tex mugghållarna som ingår i svenska komfortpaketet. Jag "ratade" även ett antal bilar för att de inte hade fällbara ryggstöd trots att de hade nästan allt annat. Larm saknas också ofta på tysksålda bilar.

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Den är svensksåld....

inte att jag tänker sälja den nu...jag har precis köpt den och är väldigt nöjd med den men jag tänker bara när det bli dags att sälja den eller när folk bara frågar mig vad har jag för utr så är det alltid lättare att säga t.ex. komfort eller sport eller lifestylepaket....tack för svar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.