|
|
|
|---|---|
|
Polaren tittar på denna bil: Länk Vad är att tänka på? Hur är det med milen, hållbarhet kontra original BMW. Något tips om försäkring... Blev äckeldyr på honom (som bor i Malmö), men OK på mig som bor en bit utanför! Lika gamla... Haft körkort lika länge och krockat lika lite! M// ums! | |
|
Enligt vv.se så verkar det som om handlaren faktiskt har bilen skriven på firman, så då gäller konsumentköplagen - fel som dyker upp inom 6 månader anses som ursprungliga och handlaren ska åtgärda bristerna. I praktiken så är det inte vattentätt, vissa fel har ändå konsumenten fått stå för, efter domslut från ARN har jag läst i Teknikens Värld... Länk Länk Länk Länk Vissa reservdelar är Alpina-specifika och kan vara riktigt dyra, men de flesta slitdetaljer har en billig motsvarighet hos BMW. Kolla med Vesta Länk för eventuellt billigare försäkringar... V8:orna har haft problem med topp-packningen, men inte sexorna. Manuell låda är alltid att föredra om man vill ha lång livslängd, vad kopplingen kostar är för mig okänt... Länk Länk Mvh |
|
|
Har en b3 -99 15000mil , inga problem hittils, en underbar bil B3s är efterträdaren.lite vassare motor och facelift annars lika Som rob-t-j72 säger vissa delar är Alpina spec och kostar därefter men går sällan sönder.dom flesta slitdelar är plock i från olika bmw orginal bilar så dessa delar är lika som på bmw bilar. Alpina har tendens att hålla bättre än tex m modellerna då alpina inte tar ut lika mycketr effekt och har större motorer min bil står på sveland försäkringar och kostar på mig ca 11000:- om året. det går att entusiast försäkra genom Alpinaklubben för ca 2500:- men då är det särskilda regler som gäller för bruk av bilen. MVH RObban |
|
|
köpte polaren den? såg att den var såld nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.