AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.772

Alpina B3 S 3.4

Visa användare
17
livdragon127
320i M Touring -04
Polaren tittar på denna bil:
Länk

Vad är att tänka på? Hur är det med milen, hållbarhet kontra original BMW.

Något tips om försäkring... Blev äckeldyr på honom (som bor i Malmö), men OK på mig som bor en bit utanför! Lika gamla... Haft körkort lika länge och krockat lika lite!

M// ums!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Enligt vv.se så verkar det som om handlaren faktiskt har bilen skriven på firman, så då gäller konsumentköplagen - fel som dyker upp inom 6 månader anses som ursprungliga och handlaren ska åtgärda bristerna.

I praktiken så är det inte vattentätt, vissa fel har ändå konsumenten fått stå för, efter domslut från ARN har jag läst i Teknikens Värld... Länk Länk Länk Länk

Vissa reservdelar är Alpina-specifika och kan vara riktigt dyra, men de flesta slitdetaljer har en billig motsvarighet hos BMW.

Kolla med Vesta Länk för eventuellt billigare försäkringar...

V8:orna har haft problem med topp-packningen, men inte sexorna. Manuell låda är alltid att föredra om man vill ha lång livslängd, vad kopplingen kostar är för mig okänt...

Länk Länk

Mvh
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Har en b3 -99 15000mil , inga problem hittils, en underbar bil

B3s är efterträdaren.lite vassare motor och facelift annars lika

Som rob-t-j72 säger vissa delar är Alpina spec och kostar därefter men går sällan sönder.dom flesta slitdelar är plock i från olika bmw orginal bilar så dessa delar är lika som på bmw bilar.

Alpina har tendens att hålla bättre än tex m modellerna då alpina inte tar ut lika mycketr effekt och har större motorer

min bil står på sveland försäkringar och kostar på mig ca 11000:- om året. det går att entusiast försäkra genom Alpinaklubben för ca 2500:- men då är det särskilda regler som gäller för bruk av bilen.

MVH RObban
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
köpte polaren den?

såg att den var såld nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.