|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har köpt en e36 cupe -94 .. upptäckte när jag var på väg hem att fönsterhissen ej fungerade uppåt met ett kanpptryck. den går upp ett par cm för sedan dra ner cirka 10 cm.. det går bra om jag småtrycker på knappen.. vad göra någon som haft liknande?? //Peter | |
| tycker det låter som om du har problem med magneten till el-hissarna. Sök på forumet, det finns en hel del info o hitta...kan även finnas i gör-det-själv. | |
|
Prova att stänga rutan med att låsa dörren med nyckeln och håll kvar nyckeln åt höger tills rutan har stängts ordenligt. Då skall hissmotorn hitta ändlägena. |
|
| VivalaDee, är de en standardfunktion på alla kupéer? Har fått för mig att de kan variera, men jag vet inte säkert. | |
|
vivalaDee "Prova att stänga rutan med att låsa dörren med nyckeln och håll kvar nyckeln åt höger tills rutan har stängts ordenligt." jag förstog inte riktigt hur du menar. |
|
| Jag bytte på min 328i -96 hissmotorn på förardörren och fundera som fan hur man skulle få till ändlägena på nya motorn och fick en idé om att stänga fönstret med nyckeln så jag klev ur bilen stängde dörren och låser med nyckeln i låset "håller nyckeln kvar åt höger tills fönstret stängt ordentligt och efter detta funkar det. Även dubbelklicken. | |
| Denna funktion att man kan stänga fönster och taklucka med att hålla kvar nyckeln åt höger verkar vara standard på alla modeller, iallafall från -94 det vet jag. | |
| ok, nä för jag hade en 328ci -96 för ett par år sen o jag kan bara inte komma ihåg att de funkade så på den. Men den kanske var kass eller så är kanske mitt minne de. =) | |
|
okey då fattar jag mera.. har bara ägt bilen i 1 dag.. hade ingen aning om att jag kunde stänga rutorna med nyckeln.... ska gå ut och göra ett test på det så återkomemr jag hur det funkade //Peter |
|
| Funkade de? | |
| nej funkade inte nå vidare..... rutan stängdes till 3/4 del sen åkte den neråt igen. | |
yttryck |
du har nog de klassiska problemet med att rutan tippar framåt (mot färdriktningen) och då brytet den upphissningen av rutan, rutan hamnar i fel läge så att säga. problemet ligger säkert i att dessa 2 plastbyglar har spruckit som håller rutan i rätt position.. du får plocka av dörrsidan och titta efter dessa 2 plastbyglar på hissmekanismen, går att köpa som reservdel, sök här på forumet om elhissstrul för 3e6 så hittar du säkert beskrivning. /igor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.