|
|
|
|---|---|
|
8 1/2 tum et13 på E34 touring.. Någon som har erfaringer mht. max däckbredd,skärmar och sånt? Hade tänkt 235/45R17 T.p.f. I luv my Beemer ! | |
Smiley© |
Det får plats, har det fram på min E34 sedan, borde inte skilja nåt mellan sedan/touring. Bak har jag 255/40. Min bil spårar ganska mycket men det tror jag inte har med ET't att göra. Original ET är ET20 så dina hjul hamnar 7mm längre ut på varje sida. /Thomas |
|
Tack Thomas Min spårer redan med ET20 vinterfälg,så jag van vid det :) Tänkte faktisk att ha 255/40 bak.. |
|
Smiley© |
Om du har 255/40 bak så kan det ta i skärmkanten när det fjädrar till ordentligt, det har hänt mig. Men min bil är något lägre än din om din inte är sänkt, så har du tur så klarar du dig bättre. Men om det tar i eller inte kan bero lite på vilka däck du väljer också, för olika däck är lite olika breda (fast dom är märkta likadant) och har lite olika däcksidor. /Thomas |
| Hallå...Har 265-35-19 bak på en e34 touring, å 245-35-19 fram, det går hur fint som helst, den är oxå sänkt men tar inte i när det fjädrar hårt, men då vet jag inte exakt vad det är för et heller. | |
|
Min är bara sänkt fram, så kanske det går ;) Tack för värdefull input! I luv my Beemer ! |
|
|
Sista frågan här :) Är det nödvendigt med längere bultar med tanke på att dom hamnar 7m/m längare ut? T.p.f I luv my Beemer ! |
|
Smiley© |
Fälgens ET har inget med bult längden att göra, det som bestämmer bultens längd är hur tjockt centrumet är på fälgen. Jag har olika fälgar till min E34 och jag har olika långa bult till dom. Tyvärr kan jag inte säga någon exakt längd till dina fälgar, sånt får man kolla upp beroende på vilken fälg man har. Ett råd till dig att inte ha allt för långa bultar bak för då sabbar du handbromsen i skivan. Titta genom bulthålen i en av bakskivorna så ser du handbromsdetaljerna där, du kanske får vrida på skivan lite för att se dom, se till att du hittar den grundaste punkten att mäta mot. Mät in till handbromsdetaljerna så vet du max längden på hur långt bulten får sticka igenom fälgen, dra gärna av någon milimeter för att vara på den säkra sidan så att inte bulten blir för lång. Är du osäker på att du gör rätt så kanske det är bäst att du snackar med någon däckfirma så dom kan hjälpa dig. /Thomas |
|
Kanon tips, tack igen Thomas! :) I luv my Beemer ! |
|
Transocean |
Jag kör med ET 10 225/50/16 på sommarn. Tüv godkänd och ser mycket bredare ut än det är. Originalbultar. |
Transocean |
Och ja, 8 1/2 tum även här. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.