|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en Bmw 525i -91, men co halten va typ 1400... Hadde inn den på verkstad, och dom kom fram til at det va brend ventil. planerade toppen, byte 2 ventilar, samt renoverade altihopa. Kostade 13,200,- Sen efter e halten typ samma. Va kan va felet? olje-filter-indikator visar rött nu, "inspection" typ. mvh Björn | |
| Hög CO-halt kan bero på trasig lambdasond, tjuvluft mellan LMM och trottelhus, dålig katalysator eller att bilen helt enkelt inte är genomvarm vid mätning. Sök på CO-halt på forumet och du får mycket läsning. Oljeläckage vid ventiltätningar brukar ge högt HC, men det är ju uteslutet om du nu har en renoverad topp. | |
|
Jag e typ kass på bilar och teknik, men jag minns dom sa lambdaverde va ok. CO va 1200 typ och om dom sa at "det andra verdet" va högt med, kommer inte ihåg namnet :) Efter dom skruvade ihop bilen, så startede den, dom körde den varm, men eftersom jag såg, så verkade det som det "nåt" fel. Dom typ kikade på varann lite konstigt. Om det va nåt ljud eller nåt. den går lite o-jamnt på tomgång, så kanskje det e LMM som e felet her? |
|
| Konstaterade dom att det var en bränd ventil innan dom monterade bort toppen? | |
|
Dom tog en komp-test, och en av dom va "trasig", typ et surklande ljud. Han sa då at det va en brend ventil som va felet och at ville lösa felet vid at renovera toppen... |
|
|
Dom her verderna va det på sista besiktning i augusti. CO: 0,5 (0,5) CO2500 0,4 (0,3) HC 651 (100) Lambda 1.01 (0,97-1,03) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.