|
|
|
|---|---|
| Hm, vill bara kolla en sak för att vara säker..det är nämligen så att jag får bara varmluft från utblåsen vid fötterna och vid vindrutan, ej ur utblåsen i mitten. Så ska det väl inte vara eller? Vad kan vara fel? | |
gretzky |
Kan du inte justera det på ett "hjul" vid utblåset? På tidigare modeller kan man justera där mellan kallt o varmt. |
|
Det där justerar man med hjälp av i-driven. För det har väl en e90? elpe300 325'an: Länk |
|
| ett tips: kolla handboken. har haft nån eller några bilar inne på verkstaden med liknande kundklagomål. enligt handboken ska det vara så i många bilar. ja vet, en man kollar aldrig handboken men det är egentligen rätt bra..har jag upptäckt.. | |
|
Jo, det är en e90. Man kan reglera ventilationen både manuellt och via i-driven. Jag har bara reglerat den manuellt eftersom det går snabbare än att gå in i i-driven men det kan hända att det är någon inställning som bara går att reglera i i-driven. Ska kolla detta. Bra tips annars angående handboken, hehe. Ska kolla den också! Ville bara kolla med grabbarna på autopower först! ;-) |
|
| Hm, det verkar inte finnas någon särskild funktion i i-driven som verkar ha något med detta att göra. Jag antar att något är fel då helt enkelt? Någon annan som har några tips? | |
|
Finns på 530'in, men det hjälper föga kanske. Där finns en meny som heter Climate har jag för mig. elpe300 325'an: Länk |
|
gretzky |
Fan va bök för o få till värme i bilen! Måtte e36:an hålla länge=) dieseldoris |
|
elpe300: Jo, det stämmer. Det finns en meny för climate men där verkar man bara kunna reglera intensiteten i utblåset samt göra några inställningar för auto-klimatiken. Jag har inte hittat något angående värmen eller så förstår jag inte hur man använder den korrekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.