AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.085

Det kommer ingen varmluft från "mitten-utblåset"

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Hm, vill bara kolla en sak för att vara säker..det är nämligen så att jag får bara varmluft från utblåsen vid fötterna och vid vindrutan, ej ur utblåsen i mitten. Så ska det väl inte vara eller? Vad kan vara fel?
gretzky
Kan du inte justera det på ett "hjul" vid utblåset? På tidigare modeller kan man justera där mellan kallt o varmt.
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Det där justerar man med hjälp av i-driven.
För det har väl en e90?

elpe300
325'an: Länk
Si
76
Silver
325IM-90
320i-97
ett tips: kolla handboken. har haft nån eller några bilar inne på verkstaden med liknande kundklagomål. enligt handboken ska det vara så i många bilar. ja vet, en man kollar aldrig handboken men det är egentligen rätt bra..har jag upptäckt..
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jo, det är en e90. Man kan reglera ventilationen både manuellt och via i-driven. Jag har bara reglerat den manuellt eftersom det går snabbare än att gå in i i-driven men det kan hända att det är någon inställning som bara går att reglera i i-driven. Ska kolla detta.

Bra tips annars angående handboken, hehe. Ska kolla den också! Ville bara kolla med grabbarna på autopower först! ;-)
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Hm, det verkar inte finnas någon särskild funktion i i-driven som verkar ha något med detta att göra. Jag antar att något är fel då helt enkelt? Någon annan som har några tips?
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Finns på 530'in, men det hjälper föga kanske. Där finns en meny som heter Climate har jag för mig.

elpe300
325'an: Länk
gretzky
Fan va bök för o få till värme i bilen! Måtte e36:an hålla länge=)

dieseldoris
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
elpe300:
Jo, det stämmer. Det finns en meny för climate men där verkar man bara kunna reglera intensiteten i utblåset samt göra några inställningar för auto-klimatiken. Jag har inte hittat något angående värmen eller så förstår jag inte hur man använder den korrekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.