AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
709

Ta loss plastbiten under bakre nummerplåt

Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Jag har en baklucka på min E38 som jag troligen måste borra-kapa i för att kunna öppna den. Har testat allt annat och den går absolut inte att öppna.

Nu undrar jag om plastbiten (nedre delen på bakluckan) som nummerskylten sitter på går att ta loss från utsidan så jag slipper förstöra den !?

FordLTD

Min BMW Länk
Tror inte du får loss den utifrån. Hade min på lack nyligen, och vill minnas den sitter med skruvar inifrån, under filtklädseln på luckans baksida.

Varför går den inte att öppna? Du vet väl att det finns extra poler i motorutrymmet, en pluspol under ett svart plastlock, så att du kan koppla in ett extra batteri och få ström så luckan går att öppna?

Om inte det skulle funka skulle jag rekommendera dig att borra låskolven, men inget annat på luckan!

Lycka till! /Lasse
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Låskolven funkar mekaniskt, men verkar inte påverka låset. Det slutliga man måste göra är tydligen att borra upp så att man kommer åt låsmekanismen eller iaf staget som låser upp mekaniskt. och då ska man borra sig in i luckan bakom nummerplåten.

Tydligen har inte låskolven mekanisk kontakt med resten av öppningsmekanismen och något i min lucköppning fungerar inte alls. För att öppna luckan i dessa fall säger bmw att man måste göra enligt denna länk Länk

Inte helt roligt men men...

FordLTD

Min BMW Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.