AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.170

Hur tar man ur golvmattorna i E34?

Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Går i tankarna som många ungdomar i min ålder(18 år) att bygga ljud i bilen, 518i -90 E34. är inne på att dra högtalarkablar längs med kardantunnel, under de två golvmattorna som sitter i bilen. Har plockat ur mittkonsollen samt skruvat ur "skruvarna" under de "små golvmattorna". Hur mycket behöver man riva ut för att komma åt under mattan? Tycker det verkar som skenorna till stolarna också hålelr fast mattan, måste man ta bort dessa och är det mer grejer sen som ska bort?

Tacksam för svar /Ljungblom

Nu var det ju länge sedan jag gjorde något sådant,men är det inte enklare att dra dom på höger & vänster sida i kupen?...bara en tanke.
mvh
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har du skruvat lös mittkonsollen hela vägen bak? Dvs den delen som sitter vid handbromsen också..om inte så ta lös den också..även sittdynan till baksätet. När vi drog kablarna i en bekants bil så använde vi ståltråd som vi skickade igenom under mattan och fäste sen kablarna i ståltråden och drog igenom.

//Roffa
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Bra tanke Infinity_74, men för att minimera risken för störningar/brum så lade jag strömmen i rännan till höger, lågnivåkablarna i rännan till vänster och sen så tänkte jag att det borde gå att dra högtalarkablarna längs kardantunneln. Mittkonsollen är lös, både den främre och bakre av dem, baksätet är också loss.

Då är det alltså bara att ta fram ståltråden och börja fiska högtalarkabel.

Sökte men det här var ett ämne det var svårt att hitta fakta om.

Tack så hemskt mycket för svaren! /Ljungblom
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Sådär, nu har jag dragit två av fyra kablar. Är ju inte så långt man behöver dra under mattan, bara över bakom framsätet, resten går ju förhoppningsvis att gömma under mittkonsollen. Vansinnigt trög matta att dra under, iaf om man var själv, men det gick ändå rätt bra, får tacka för hjälpen!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jo mattan var rätt trög att dra under, hade en polare som hjälpte till att hålla upp den så mycket det gick..är ju som du säger bara en kortare bit bak man behöver dra den under mattan, resten täcker ju mittkonsollen.

//Roffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.