AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.317

Funderar på att köpa M5:a

Ch
18
Chaboo
324TDI Touring - 92:a
Tjena nu har jag fått en förfrågan om att köpa en bekants M5:a.
Bilen är en 92:a bytt motor till 3,8 istället och den är förmodligen chipad..
dom problemen som e med bilen är att det drar tjyv ström och att den går lite ojämt på tomgång..
men enligt en del personer så kan tydligen dom göra den när dom har blivit chipade???
Dela gärna med er av era erfarenheter av just den modellen..

M.V.H patrik

The Man,The Myth,The Legend..
Sök lite så har du läsning ett par timmar
Ch
18
Chaboo
324TDI Touring - 92:a
jo jag har gjort det men jag tänkte mest på om det va nått speciellt som folk visste om....
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Låter ju inte som något att rekommendera; bytt motor, drar tjyvström, chippad, ojämn tomgång,...
Tomgången kan vara svår att avgöra om den är bra eller dålig. Motorn kan vara lite rufflig normalt på låga varv. Min egen går hyfsat jämnt och rent.
Chippade 3.8:or skall du undvika. Många motorras med den kombinationen.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Som Kane säger så ska du akta dig för M5 3,8 med chip. Efter flera gångers plågerier är chansen stor att man kör hål i någon av kolvarna. Har sett det på ett antal M5 3,8. Enligt min mening är chip döden för en E34 M5. Antalet påträffade fall är för stort för att det bara ska vara en "slump".

Tycker att du ska kolla med M5-registret innan du ska köpa en E34 M5. Det brukar ha värdefull information för dig som köpare, speciellt om du har intresse av att behålla bilen och göra iordningen den med tiden. Tycker att värdet drar ner väsentlig när det sitter fel motor i bilen.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.