|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har fått nys på en snikutrustad 316i sedan e46 -00 med 13000 mil på mätaren. Silvermet, ingen multiratt, ingen ac, elhissar fram, hyfsat servad, två ägare och ok bruksskick. Jag var med när en bekant köpte den för två år sedan för 70000kr. Nu är den tillsalu för ca. 50000kr. Eftersom jag har andra bilar med bra drag i, undrar jag om detta åk kan vara en bra och snål bruksbil. Den måste vara snålare än min e30 med automat. Går det att fälla baksätet? Går en barnvagn in? Ska jag köpa en e34 touring1995-6 istället? Synpunkter... Gr8ride | |
|
Hej Troligtvis ingår fällning av baksätet i ett paket och det har inte den bilen. Projektmannen |
|
|
Fällbartbaksäte ingår, precis som "projektmannen" säger, i Komfortpaketet som i stort sett alla svensksålda bilar har. I detta paket ingår även klima, multiratt, stereo. Jag skulle absolut välja en bil med komfortpaket, tycker att 50 faktiskt är i överkant för en helt naken 316 -00. Den lär med största sannolikhet bli mycket svårsåld i sin tur. En mindre "cityvagn" borde gå i sedanen, men E46 kombin är att föredra i så fall. Där ryms de flesta vagnar. Om E46 Touring är utanför budgeten och det är BMW som gäller hade jag stället siktat in mig på en 523 E39 Touring 97-00. Dessa ger idag väldigt mycket bil för pengarna. Den är dessutom hyffsat bensinsnål och ganska rymlig. Annars finns ju occkså E36 316/318 Touring 97/98. |
|
|
Jag hade en 318i touring e36:a för några år sedan. Det slog mig att en -00:a för 50kkr var hyfsat billigt för en halvny bil. 105 hk är inget att hänga i granen, dock är det gott om körglädje. Om jag är fräck och prutar vad tror ni är ett vettigt pris? Kanske är en billigare E34 touring ett bättre köp om jag hittar en fin -95:a eller -96:a. Gärna 520 eller 525. Gr8ride |
|
|
Eftersom prisbilden är som den är på E39 Touring hade jag valt en sådan alla dagar i veckan framför en E34. Känns mycket modernare rakt igenom än E34. Är ingen expert på E39 men det borde väl gå att hitta en hyffsad 520/523 touring för 40-50kkr idag?? |
|
|
50 papp för en E46:a är ju billigt generellt sett... Sedan så är det naturligtvis en fråga om pengar i slutändan och då skulle jag pruta så mycket som det går ;) på denna vagn och ta den sedan för låt säga 44990kr :)...mer lättsåld ändå(antar jag) än E39, trots mindre bil och sämre fartresurser.. 3:an är lättare att få sålt till det klientel som vill ha begagnade,billiga, roliga,sköna bilar med BMW märket på :) Läs klientel som>>>Yngre förmågor med förkärlek till BMW och framförallt 3-serien pga utseende och väghållning+förmodad kvalité ;) Mvh Janne. |
|
|
Janne: Håller med, 3:an är säkert mer lättsåld än en E39 och en 316 tilltalar säkert även dem som också letar t ex GolfIII vilket gör klientelet större. Glöm bara inte att förväntningar på extrautrustning i många fall har ett omvänt linjärt samband med bilens ålder vilket kan ställa till det i nästa led :) Just avsaknaden av AC på en 00 känns ganska tokigt på en bil som BMW. Måste ha varit en väldigt bestämd nybilsköpare till 316 som kanske led av kronisk förkylning eller nåt :-) |
|
|
Hum... Jag får ta mig en provtur efter helgerna och se om det går att hyfsa priset. Det är lätt att bli väl impulsiv ibland, så det är nog bara att gå ut och gasa lite i e30:n. Det brukar hjälpa... Gr8ride |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.