|
|
|
|---|---|
|
Måste bara få veta: Kan en oljetrycksgivare som ger signal om dåligt oljetryck (vet ej om givaren är hel eller trasig) göra så att bilen inte startar? Startmotorn går som den ska men ingen gnista och inget bränsle. Snälla svara! | |
| Svar: Nej...Har din bil eftermonterat larm eller liknande? Är det en automat? | |
|
Ja, det har den men jag använder inte det för när kupévärmaren går igång så går larmet efter ett tag. Kan det vara så att startspärren har slagit till genom något supermystiskt elfelskrångel? Säkringen under baksätet till bakrutevärmen smälte. Kanske hände det då? Jag ska prova att låsa upp bilen med fjärrkontrollen. Ja, det är en automat. |
|
| Har du fått någon ordning på problemet? | |
| Nej inte ännu. Jag trodde ett tag att pumpen inte fungerade men det gör den. Den får ingen ström fastän reläet är helt och det i sin tur får ström när man vrider på tändningen. Reläet kan tydligen vara trasigt ändå. Jag ska prova att dra en separat kabel till pumpen och prova att starta. Fungerar inte det så är jag helt utan idéer. Bilskrälle! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.