AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.893

borttappad nyckel e39

un
6
untilever
525 IA Touring -01
den sista nyckeln är borttrollad av min son. bmw är stängt tills i morgon torsdag och på fredag ska vi till idre. är det någon som möjligtvis har en aning om ekvationen kan lösas?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

gå på bmwn och beställ en ny och hoppas på att låsen fortfarande är original, annars kommer inte nyckeln att passa ;)
"borttrollad"? Stor eller liten son? Leta en gång till är väl det enda realistiska rådet. Man hittar alltid saker på det sista stället man letar på;-)
Lycka till.

/Udo Dirkelsniff
Länk
un
6
untilever
525 IA Touring -01
kan man bara knata in på bmw och köpa en nyckel som passar bilen?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det går bra att köpa en ny nyckel om man är innehavare till bilens registreringsbevis. Dom är inte gratis dock. Tror att de kostar runt 1700:-
Det kan vara värt med en omkodning så att den borttappade nyckeln inte fungerar ifall det är fel person som hittar den.

AE
un
6
untilever
525 IA Touring -01
nej gratis är det inte, men att slippa bärga bilen och lämna in den hos bmw skulle bli ännu dyrare.
ca 1700 kr. ingår fjärrlåset då?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

1700kr? va e det för specialnyckel, kostade 240kr till min....e34iofs men endå

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag betalde ca 1200 spänn till min 528IA, men det är fjärrnyckeln med utbytbara batterier, vet inte om den nya är så mycket dyrare.

Det finns 10 nycklar totalt till just din bil / EWS= startspärr.
BMW får beställa hem den, tar säkert nån vecka, men den är redan kodad till startspärren så bilen startar utan problem.
Dock har du larm på bilen och den står aktiverad kommer larmet att gå när du öppnar dörren via låset, så du får väl vara snabb och starta bilen,
En ny nyckel måste initeras för fjärrfunktionen funktion, men det gör du själv, står i instruktionsboken.
Sedan bör du åka till BMW och koda bort alla borttappade nycklar från bilens EWS, skulle bilen bli stulen , lär du få problem med försäkringsbolaget, om det finns nycklar på drift.
Tja du hyrbil vore nog idé´annars får du leta nyckel dygnet runt.
Du ska ha minst 2 fjärrnycklar, en servcienyckel utan fjärr, samt en nödnyckel i plast.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.