AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.058

Så här Initierar du nyckeln!

Dr
4
Dr fil
730iA-93
1. Öppna förardörren.
2. Stäng förardörren.
3. Sätt i nyckeln i tändningslåset och vrid den 1 hack, vrid tillbaka, TA UR nyckeln.
4. Tryck in den fyrkantiga knappen och håll den kvar inne samtidigt som du trycker in den runda knappen tre gånger.
5. Släpp den fyrkantiga knappen. Nu blinkar lampan i nyckeln stadigt.
6. Rikta nyckeln mot undersidan av backspegeln inne i bilen (mot den runda avbländningsknappen som är märkt 0 1).
7. Tryck in den fyrkantiga knappen och vänta på att dörrarna låses och låses upp automatiskt. Detta är tecken på att initieringen lyckats.

Om initieringen inte lyckas så börja om från steg 1 med att öppna förardörren och stänga den.

Har själv många gånger misslyckats med olika tekniker men ovanstående fungerar klockrent på min 730 -93. Vidare är det problem vid kallgrader då larmkontakter och lås fryser. Då kanske det inte går att sätta på larmet med knappen i nyckeln. Om jag då låser med nyckeln och sätter på larmet med nyckeln så brukar larmet tjuta efter någon timme. Detta beror på frysta larmkontakter.

I dörrarnas kortsida i höjd med handtagen finns på min bil små plastpluggar som är avsedda för smörjning av lås. Använd dessa för att smörja efter tvätt och regn, innan det fryser.

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Så denna fungerar inte så bra?
Länk

/Mats J
Dr
4
Dr fil
730iA-93
Vet ej. Har inte den fjärrkontrollen eller vad det är man ser på bilden. Beskriver bara vad som efter många misslyckade försök fungerar på min 730-93. MVH /Bertil

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.