|
|
|
|---|---|
|
Under en längre tid så har halvljuset på höger sida lagt av kortare stunder. Nu har det emellertid slutat fungera alls. Även indikeringen har tänts på panelen. Ända sen jag köpte bilen så har jag noterat på samma halljus att det synts som en svart yta i ljusfältet, några meter framför bilen. Jag vet inte om detta hänger ihop med att den nu lagt av helt. Frågan är hur man nu felsöker detta. Jag vet inte ens hur man byter lampa. Jag har ett diagnossystem, kan det säga något? Tacksam för tips. Jag såg att det finns 2 mekartips om tändenhet och styrenhet | |
| Nu har jag lokaliserat felet, det var lampan. Nu vet jag hur man gör för att byta lampa. Har gjort en anvisning och tagit foto. Detta kan sända till någon på Autopower som vill lägga in det som ett mekartips | |
| xenon lampor ska man defintivt inte pilla med själv | |
| Vänligen ge en förklaring | |
|
har samma problem med höger halvlus på min 325 ia -01, men det har "reparerat" sig själv. Misstänker att lampan slocknar snart. Dom där bilderna får du gärna skicka till. Enl inlägg på din fråga skall man inte meka men xenonlampor själv! Hade du några problem? OpenAir |
|
|
Olle: Skicka till? Största problemet var plastkåpan som ska skydda från fukt. Det är så tight. Elen och lampan är inga svårigheter. Håller just nu på att kolla på Tyska Ebay. Det är dåligt med 4200K, de flesta är på 6, 8, 10 eller 12000K. Och det är väl inte att rekommendera vad jag hört. |
|
|
hej aner. min epostadress skulle jag skrivit. sorry olle.bylund@soderhamn.com OpenAir |
|
|
Original var Osram 66040, denna är på 4100K. Sen finns det Philips 85122 och den ser ut att vara 4300K, så den borde ju passa bra. |
|
|
Atmos => Du pratar i nattmössan ;) Det är ingen fara att byta en lampa själv, det är minst lika enkelt som att byta en H7 lampa. Är man extra nojjig över att få sig en kyss av ~25000 volt så kan man ju dra ur sladden till styrenheten innan man börjar pilla :) Mvh/ Niclas |
|
| ->Aner Länk | |
|
Att byta lampan själv är inga problem. Jag har bytt xenonlampor på två E46or, dock pre facelift. Det är inte svårare än att byta en vanlig halogenlampa och tar inte mer än 10 minuter. /// Erik |
|
|
Nu har jag bytt min lampa och allt är ok. Jag trodde att xenon skulle hålla betydligt längre, min bil har gått knappt 6000 mil. Vad är er erfarenhet? Hälsningar Anders |
|
| Min ena xenonlampa gick sönder vid 7500 mil. | |
|
Har bytt den icke fungerande xenonlampan ( som glaset var krossat på) och monterat ny. Den blinkar och "försöker tända" men lägger av och displayen indikerar trasig glödlampa. Tips? Olle i Söderhamn OpenAir |
|
|
Olle, låter som det är drivdonet till lampan som är sönder. BMW CS #5206 |
|
|
Det kan vara antingen en defekt styrenhet eller en defekt tändenhet. Annars kan ju den nya lampan vara defekt den också. Testa med att byta plats på höger och vänster lampa för att kontrollera om felet byter sida. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.