|
|
|
|---|---|
|
Kan inte skriva a a o!!! Eftersom vi har bara ett jordklot att bo pa och som vi skall lamna efter till vara barn samt barnbarn. Ta bara detta som exempel pa vad som haller pa att handa, Den lilla temperatur okning som skett nu far den sibiriska tundran att smalta och tidigare inbaddad under den ligger enorma metangas samlingar och dom som vet hur mycket varre just denna gas ar an co2 pa vaxthuseffekten kan nog forestalla sig vilken paverkan detta far. Eller dom oppnade ytorna i arktis dar det tidigare funnits is men som nu ar oppet svart hav vilket absorberar mer varme an istacket. Har pluggat nagra ar och i det ingick miljostudier mm, vilket fick mig att tanka om nu nar man vet hur sarbar moderjord ar. Ta detta som tanke, inget forsvinner utan flyttas bara fran en plats till en annan. Okej jag ser inte framtiden helt svart, men man kan ju bidra sjalv lixom med nat for att stoppa detta och borja leva samspelt med vad miljon klarar. Vilket jag gjorde med mitt bilval bla och har miljon som storsta prio nu eftersom jag bara pendlar med bilen fran A till B mestadels. Och da stod inte BMW:s program hogt pa listan. Okej deras 1 serie med diesel som nar malet for svensk miljobilsdefinitation, fanns med. Men tycker inte den var vard kostnaden. Utan det blev en VW polo tdi 80. Vilket jag ar grymt nojd med. Kan tillagga att jag ar bmw fralst. Och kan tanka mig en som hobbybil eller nat igen. Det jag undrar till er ar om ni tanker pa miljon ang erat bilval. Framfor allt som A till B bil? Maste man verkligen ha over 200 hastar eller v8 nar man skall handla pa ICA maxi som exempel eller sitta i ko pa vag till jobbet? Hur tanker ni om detta? | |
| Gärna miljöbil, men först och främst en BMW. | |
|
Klart man tänker på miljön men det är ju lite hopplöst att försöka göra nått åt det i sverige utan det måsta börja i länder som inte har något miljötänk alls typ Kina och gamla Östblockets länder . Men viisst är det väl lite omotiverat att köra V8 till ica även om man kör på Etanol kanske men . Ska det hända nånting med miljötänket i Värden så måste vi ta makten ifrån Oljebolagen och börja att på riktigt forska om miljömotorer osv . dessutom så spelar det ingen roll om hela europa började åka små bilar med miljömotorer och diesel osv det är inte där skon klämmer det är alla fabriker som spyr ut avgaser och gift + att när alla Kineser ska ha en bil så kan det bli riktigt farligt för det är ju ett par stycken där borta Henrik Larsson M som i Motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.