|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag ha för tändstift till min 525i 24v, om det är någon som har ett NGK, Bosch eller Eyquem nr skulle det va kanon. Mvh Nordstedt BMW!! behöver jag säga mer ? | |
|
NGK fungerar bäst ihop med BMW motorer. Jag skulle personligen aldrig köra med något annat och till en M50B25 ska du ha stift som heter NGK BKR6EK. __ Bilblogg: Länk |
|
|
BKR6EK och VL20 är för övrigt samma stift. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok tack ! vad är det för fel på dom andra stiften jag nämde ? Mvh Nordstedt BMW!! behöver jag säga mer ? |
|
|
Eyquem är franska stift av rätt hög kvalitet som sitter original monterade i många franska bilar, men min erfarenhet är att de inte fungerar så bra på BMW (eller rättare sagt M20 några andra har jag inte testat på). Bosch har jag inte testat. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok det är ju lite prisskillnad på Eyquem och NGK ca 30:-/ stift, därför jag siktade in mig på främst Eyquem, men det kan kanske vara värt prisskillnaden om man får mycket bättre stift. Någom som har testat Eyquem stift i sin M50 maskin ? vad har ni och säga om dom ? BMW!! behöver jag säga mer ? |
|
|
Tja Nån som har erfarenhet från Halo Stift ? Jag hade dom till min 328 funka skitbra fick bättre avgasvärden stora pluset är ju 15 tusen mils intervalls bytet eller 5 års garanti:) |
|
|
Köpte NGK stift idag 474kr för 6st, Hutlöst!! Mvh Nordstedt BMW!! behöver jag säga mer ? |
|
|
79 kr/st är väl att anse som normalpris för tändstift. De håller å andra sidan 6000 mil utan problem. Inte så dyrt egentligen. Hade du haft en 525 E39 så hade stiften kostat nästan 200 kr/st. __ Bilblogg: Länk |
|
|
200 !! oj jaja då var det kanske inte så farligt då, tur man inte har en E39. //nordstedt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.