AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.845

m3 vc c63 amg vs rs4

Sida 1 av 2
Länk kolla in dessa filmer... behöver inte säga mer :P
Ranch
Awsome!

En sak jag inte gillade var att Hammond inte använde "fusk" starten som finns på dragracet, det hade gjort skillnad kan jag lova!
Ranch
"Fusk" starten som finns på M3an på dragracet menade jag!
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Det finns ingen fuskstart i nya m3'an, än ;)
Kommer väl till vårkanten.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
"this is just a axemurderer with headlights" (Jeremy om C63 AMG)

Hade valt MB om jag fick chansen...
Sorry, men Bmw får öka storleken lite ;)
Hade jag kört mycket på bana hade det blivit en M3 dock, men i vardagstrafik är stor motor roligare än köregenskaper.

//Bjerser

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

tyvärr vart bmwn krossad den här gången :(
vart bmw:n krossad??? kolla testet med äpplet... och alla är eniga om att m3:an är den bästa bilen
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Älskar T.G.
Hade jag dem pengarna skulle C63 vara det självklara valet med RS4an som en stark 2a.

Min gamla pärla: Länk
Skulle inte säga nej till någon av bilarna. Onekligen ett I-landsproblem att välja mellan sådana kärror.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Inte kört mercan, men med nya m3'an elektronik påslagen i värsta m-modet känns den ju fanken som fyrhjulsdriven och väldigt stabil, väldigt enkelt att köra riktigt fort med 420hk.
M3'an alla gånger före rs4'an och då är jag ändå fyrhjulsfrälst sen tidigare subaruägande, mercan kan jag inte uttala mig om.
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
MB 2:43.5 Audi 2:43.9 BMW 2:39.9 !!! ( om jag hörde rätt )

Utan att ha provkört någon av bilarna, så är det fakta som räcker gott för mig för att välja M3..
Tiderna säger en del, men inte allt.

Audi RS4 B7, 420 hk, tjv 1770 kg - 2:43.9
MB AMG C63, 450 hk, tjv 1730 kg - 2:43.5
BMW M3 E92, 420 hk, tjv 1680 kg - 2:38.9
Lotus F1 från 1972, ~ 420 hk, tjv ~ 550 kg - 2:15.16

Bilarna hade alltså resultat i ordning efter tjänstevikt.
Sorry, C63 AMG ska ha 457 hk.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Dali, det är väl inte förvånande på något vis? Vart vill du komma? Om man köper M3an får man den lättaste bilen och den som går snabbast runt bana. (iaf denna bana)

Då kan ju lika gärna kommentera dragracet på samma vis..
MB AMG C63, 457 hk, tjv 1730 kg - 1
BMW M3 E92, 420 hk, tjv 1680 kg - 2

Bilarna hade alltså resultat efter effekt/massa! Vilken överraskning...

Mvh Johan
Det jag ville få fram var att på banan som bilarna provkördes på så var vikten en stor faktor, många kurvor gynnar lätta bilar. Man kanske inte ska välja M3 bara utifrån tiderna från just den banan. Därmed inte sagt att någon av de andra bilarna automatiskt vinner på andra banor, men man kanske bör invänta resultatet av fler bantester om man nu endast väljer bil utifrån bantider.
m3:an är väl snabbast runt ringen oxå... dessutom får man bilen dit man vill ... återigen kolla testet med äpplet.. mercan är inte så stabil i kurvor verkar det som... en drömbil för mej blir en m3 csl om den kommer... tänk er högre effekt än dagens m3:a samt minst 100kg lättare :D
Var det inte Stig som körde BMW:n i äppeltestet och Jeremy Mercan? Lite skillnad på förare där...
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag måste säga att jag valt rätt bil. Sen gör det ju inget att den vinner testet också. BMWn är originalet och de andra bra kopior. Bra slutomdöme av TopGear folket.
Jeremys slutkommentar säger allt "What a masterpiece, absolutly brilliant!
Han som inte ens gillar BMW ;)

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
som sagt så avslutar dem med att säga att bmw är orginalet och dem andra är bara bra kopior
Men mercan låter häftigast.
an
41
antonbmw
bmw m5 touring 93a
bmw 325 95
c63 är för mycket *skratar*
monster bil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.