|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur stor kolv det sitter i en sådan? Funderar nämligen på om det kan vara en uppgradering bromsmässigt att få dit en sådan på min m3 e30. Å jag har en sådan liggande, därav intresset för just den modellen plus att den är liten och smidig. | |
|
Ingen som vet? |
|
| Tror inte att det skulle bli ngn uppgradering att byta till 525:ans bromscylinder , vill du uppgradera så är det nog skivor , belägg och ev bromsok som bör bytas mot bättre. | |
|
Jag har i nuläget 330 skivor och ok fram och z3m bromsar bak. Bromsarna blev betydligt bättre efter denna uppgradering men det skulle inte vara fel med lite stummare pedal vilket skulle kunna åstadkommas med hjälp av en störer huvudbromscylinder. Frågan är då om 525:ans är större eller inte? En sak som är bra med den är iaf att den är kortare och smidigare än originalet. |
|
| Både Micro Länk och Meca Länk skriver att det är 25,4 mm huvudcylinder på E34 men hittar inget mått från BMW själva. Vissa säger att det inte stämmer med 25,4 mm och jag vet inte själv. Det blir till att plocka isär och kolla eller det kanske står några siffror på huvudcylindern? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.