|
|
|
|---|---|
| hur nödvändigt är det att byta lmm och spridare om jag turbokonventerar min m50b25, turbon är en t3 från saab 900, vilka är att föredra om jag måste | |
|
På något sätt måste du följa upp laddtryck med mer bränsle, annars kommer du spika sönder motorn direkt. LMM, spridare och kanske en progressiv bränsletrycksregulator hade jag kört på. |
|
| oki...kan jag ta lmm och spridare från en m3:a e36? | |
| är lmm och spridare från en m3 e36 att rekomendera eller ska jag välja ngt annat? | |
|
Hej! ta spridare och lmm från en 535a, det räcker för ett lugnare tubobygge. Och passar bra, tror inte m3ans är lika lätt att använda. lycka till -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| tackar för svaret, vad menas med att m3ans inte är lika lätt att använda? | |
|
Jag vet inte riktigt, men jag tror det behövs lite modifikation för att dom ska passa..vet en som kör med m3 spridare på sin 325 turbo och det fungerar fint. Så visst går det nog lika bra, men dom felsta kör 535, om de är billigare eller enklare törs jag inte säga -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| har för mig att m3 spridare från e36 skulle passa m50b25 rakt av? | |
|
När fvi ändå är inne på m3 spridare..hur många cc är dom på ? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| inte helt hundra men har läst ngnstans att det är runt 350cc | |
|
men hur många cc ligger då 535an spridare på? eftersom tydligen fler använder det istället för m3ans. //Erik |
|
|
245cc har m3:an....och 535:an har 195...bättre med m3ans? med lmm da? vilken ska man välja?? m3ans ser ju exakt ut som m50 motorns medan 535 ser ut som m20. ja har ju m50 i min e30 ska man då välja m3ans istället? |
|
| sorry, såg fel 535:an har 240cc | |
| Passar m3ans spridare i m50s fuelrail eller måste man ha tllhörande fuelrail från M3an? Ska nämligen köra med m3 spridare i min snart.. och tänkte även använda railen..men som sagt passar den i orginal fuelrail ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.