|
|
|
|---|---|
|
Har inte kört bilen på ett tag. När jag skulle starta den igår, så går startmotorn runt men den tänder inte. Soppa finns, har inte kollat gnista. Tycker mig höra bensinpumpen. Sist gick den också ojämnt som på 5 cyl några ggr, har läst att det förmodligen är vevaxelgivaren. Nu står bilen, och jag har just nu inte råd att ta den till verkstad. Någon som har bra tips på felsökning? Finns det möjlighet att avläsa kodminne på plats? | |
|
Hittade lite mer info ang detta. Ska testa med nyckel nr 2 samt kolla spänningen över batteriet. Har redan uteslutit pumprelä. |
|
|
Jag hade ungefär samma problem på min e34 535:a, och där var det faktist vevaxelgivaren som inte fungerade som den skulle! även tändkablarna strulade något! MVH/Viktor God Jul |
|
|
Tack för tips Viktor :) God Jul! |
|
| azumio, hur har det gått med bilen? | |
|
Walderyd: Har inte tagit itu med bilen än... : / Prio på andra saker den senaste tiden. Ska börja skruva till veckan och min gissning går till vevaxelgivaren. Rapport kommer när jag fixat den :) prosperity is a mindset! |
|
|
okej.. själv har jag bytt min vevaxelgivare idag.. bilen började gå konstigt i fredags. hackade på låga varv och ingen ork på höga varv. Började felsöka lite själv. Gick på alla cylindrar och inte var det fel på bränsletillförseln. Tog den till BMW idag och de kollade felminnet och fick fram att det var vevaxelgivaren. Så köpte jag en ny sån och bytte.. Tog en timme typ.. Startar din bil inte alls nu? |
|
|
jobbar själv me detta problemet ni kan ringa mig så kan jaag berätta vad jag har kommit fram till men min gissning är att vanosen eller kedjan kan hopat en kugg då blir tändningen fel då vill inte bilen heller staarta riktigt och kan dö eller bli slö 0737259532 |
|
|
Walderyd: Nej den startar inte alls. Har inte tagit mig tid att skruva än. Kan du beskriva hur du bytte givaren, vart den sitter osv? djzoom: Tack för ditt erbjudande :) Hör av mig om det kommer till det. prosperity is a mindset! |
|
|
Pos 9:Länk På bröstkåpan längst fram på motorn. |
|
|
Tack Anders-72! Ha en skön helg:) prosperity is a mindset! |
|
|
Precis som Anders beskrev.. Fast nu har min bil börjat dumma sig igen.. Precis samma symtom som tidigare. Hoppas bara på att det inte är samms givare som gått sönder igen.. |
|
|
Hej på er alla! Har totalt glömt att uppdatera vad det var som var fel samt hur det gått, sorry.. Det var vevaxelgivaren som givit upp - hahaha. (pun intended) Efter lite stök så fick jag loss den, MYCKET smutsig skall tilläggas. Kan ju passa på att säga att den sitter mycket lämpligt till för att bli skitig. Bra idé för er andra, att nästa gång bilen är upphissad, ta en titt och ev rensa bort smuts :) Snyggade till och bytte till nya givaren. Går som en klocka! Har tuggat många härliga mil och njuter, som man bara kan om man kör riktig bil ;) prosperity is a mindset! |
|
| skönt att höra att det löste sig iaf :) | |
|
jajjebox! Hur gick det för dig Walderyd? prosperity is a mindset! |
|
| Jorå, bilen rullar på! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.