|
|
|
|---|---|
| Ända sen e90 kom 2005 har det klagats en del på inredningskvaliten på den i tester....att den kännts lite plastig och inte så påkostad. Nu i senaste testet mot nya A4 i TV vann BMW´n den ronden och hyllas för kvaliteten och att den känns mest påkostad. Har BMW byggt bilen bättre eller är det dom som testar den som tycker så olika? | |
Buspelle |
Nej, inredningen har inte ändrats i E90 sedan introduktionen och det är väl inte heller E90 som kritiserats för inredningskvalitén utan E60. |
| Vissa inredningsdetaljer har bytts ut sedan 2005 på E90/91. Bla. reglagen till kliamautomatiken samt några plastdetaljer till (kommer inte ihågf vilka) har fått lite bättre kvalitetskänsla och intryck. | |
| hade en e91:a -05 innan nu har jag en e92:a -08 och jag märker ingen större skillnad | |
|
Provsatt en 325i Coupe för ett litet tag sedan och jämförde lite inredningsdetaljer. Kom fram till att reglagen till klimautomatiken hade lite bättre känsla.... det var några saker till som jag noterade (men inte kommer ihåg). Frågade säljaren som bekräftade att några detaljer som fått kritik för dålig kvalitetskänsla uppdaterats den 3-serien kom. |
|
|
Vad snackar du om? Biltestarna berömde inredningskvalité o layout o känsla i material redan 2005. Tycker du inte om att stryka med handen över plasten i rattkransen.Det känns nästan som sammet ju. |
|
|
Vad har ändrats och när skedde i så fall ändringen? Jag kan inte se nån skillnad på min 06 och en helt 08a. BMW CS #5139 |
|
|
Tror det var till -07:orna som man bl.a. satte en liten "krom"kant runt rattarna på klimatanläggningen. Ratten (i varje fall sportratten) fick silvriga inlägg på sidorna av centrumdelen. Huruvida det gav en bättre kvalitetskänsla är väl tveksamt, men som sagts tidigare så är frågan om det behövdes. /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.