AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.474

Byta 330d e46 mot 320d e90?

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Byter man ner sig om man byter bort sin 330d 02a mot en e90 320d med 177 hk motorn? Är supernöjd med min bil idag då den går riktigt riktigt bra och samtidigt väldigt snålt, men vill ha en nyare och modernare och har länge sneglat på e90. En 320 blir väl max vad jag har råd med isf. Är lite rädd att man inte blir nöjd med en diesel4a under huven efter att kört 6a. Den saknar ju lite effekt oxå, både hk och vrid. Utseendemässigt tycker jag att e46 med M paket är snyggare än e90 men det är inte helt avgörande. Vill ha en nyare bil som är mer komfortabel, tystare men ändå lika rolig.

Vad säger ni som gjort samma resa eller kört båda? Annars ligger nya A4 väldigt bra till då jag tycker den är riktigt läcker samt har mycket snyggare och trivsammare inredning än e90. Känns många år nyare på nå vis. Problemet är bara att jag vägrar köpa en framhjulsdriven och vill man ha 4 krafs måste man upp på stordieseln....vilket blir för dyrt så den är väl kanske inte aktuell ändå..

Synpunkter och idéer välkomnas

GOD JUL allihopa
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
hej,jag har den nya 177 hästars motorn jag tycker den räcker länge..jag har iofs inte testat 330d men tror du kommer tycka att det räcker med dom 177..din plånbok lär ju iaf bli lite gladare:)
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Behåll sexan och spara till en E90 med dieselsexa. Kommer tid kommer råd.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Finns ju 1.9/2.0 TDI Quattro till Audi A4an också......

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Har nyss bytt från en 330 xdA till den nya 520d manuell och visst räcker motorn till. Den som tar tid att vänja sig med är suget man får med automat uteblir med manuell låda..hade inte förväntat mig något annat men visst saknar man det :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.