|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem med min E36 328i där elfläkten framför kylaren (vet inte vad den kallas) inte slutar gå fast bilen är avstängd. Någon som varit med om samma problem? | |
|
Kondensorfläkten styrs av två effektsteg, som styr spänningen över elmotorns poler. Effektstegen sitter framför kondensorn strax innan fläktmotorn. Stegen i sin tur styrs av en givare som sitter på kylarens (inte kondensorns) högra kortsida. Bara att börja felsöka :-) __ Bilblogg: Länk |
|
|
Är det inte så att den slutar gå efter en stund då bilen är avstängd? Vad jag vet så ska det vara helt normalt. // M.V.H. Daniel |
|
|
tackar för svar Mugge! Spajjs< kan tyvärr inte vara normalt iom. att den går så länge att batteriet drar ur sig. |
|
|
På en BMW ska kondensorfläkten lägga av direkt efter att bilen stängts av. Troligen har du fått någon form av kortslutning som inte finns i de partierna jag har beskrivit i mitt förra inlägg, detta eftersom ett effektsteg inte kan veta tändningens status. Men genom att bryta kretsen vid effektsteget så hindrar du kondensorfläkten från att dra ut batteriet. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Gruv: okejs.. inte normalt då =) // M.V.H. Daniel |
|
| Ok Mugge..tack åter igen. Får börja felsöka då. | |
| Spajjs< inge fara..hajjade vad du menade :) | |
| Hur länge går fläkten efter du stannat bilen? Fläkten kan ju gå efter bilen stannat en stund. | |
| Nelis< Väl medveten om att den kan/ska gå en stund men min stannar inte alls eftersom jag har kortis någonstans. Drog säkring nummer 41 igår som jag förövrigt inte hittar vad den ska gå till på schemat under locket på säkringsdosan så nu har den slutat gå. | |
| Tydligen så gick den säkringen till hela Ac´n. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.