AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
932

ingen värme eller kyla

Kan det vara dosan som man reglerar värmen med som har gett upp. Bilen har även AC och är en 524td -86
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Fungerar allt annat? fungerar temp mätaren,,alltså du får upp värmen med mer men själva fläkten är ur funktion ?

Beemoholist javisst!
Temperaturmätaren och fläkten fungerar. AC n är påfylld men det var efter det som det slutade fungera. Ingen värme kommer när man vrider på knappen och när man slår på ac n kommer ingen kyla. Fläktarna snurrar som de ska.
Rättar ovanstående, temperaturmätaren fungerar inte
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tempmätaren, är det motortempen?

Det borde väl vara värmeventilerna som kärvar om det är samma system som på E34?

Att ac´n inte sätter igång har med vintern att göra, ac´n skulle frysa sönder om den går igång under 4 grader plus.

Du har sett att E28 har en egen sajt antar jag? Länk

Mvh
Motortempen är det jag menar, den som sitter i mitten ovanför varvräknaren och hastighetsmätaren.
Vart hittar man värmeventilerna och hur checkar man dom.
AC´n borde funka för där jag befinner mig nu är det 25-30 grader om dagarna, är i Florida och hjälper en vän med bilen, så här vill vi att AC´n skall funka.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jaha Florida, det låter vääldigt synd om dig... ;)

Kan det eventuellt vara termostaten som pajat och ständigt är i öppet läge? I och med att motortempmätaren inte rör sig och dålig eller ingen värme i kupén?

Kan inte E28, så jag vet int var värmeventilerna sitter eller om du ens har dem...

Den verkstad som "fixade" AC´n borde ju garantera att den funkar åtminstone 1 år?! Åk till dem och kräv att AC´n ska fungera.

Mvh
Nu rör sig tempgivaren men bara precis förbi blått. Slangarna från kylaren är däremot väldigt varma. Tänkte på att eftersom inte tempen rör sig upp till normal arbetstemp så kanske det inte öppnas för varmluft till kupen, tanken är väl att motorn ska få upp arbetstemp först.
Varmluft i kupén ska du få in oavsett om du har uppnått full motortemp..Då du säger slangarna från kylaren utgår jag från att du menar både in/ut och är dom varma innan tempmätaren e uppe gissar jag på kass termostat eller givare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.