|
|
|
|---|---|
|
Hela bakvagnen på bilen bara svajar och lever lite sitt eget liv, känns nästan som om bakvagnen vill gå på tvären. Först trodde jag att vägen var spårig men det blev bara mycket värre under loppet av någon mil. Mitt ena hjullager bak låter lite men kan detta verkligen vara upphov till detta? Båda de övre länkarmarma bak är bytta förra veckan och bara för en kort tid sedan byttes bussningar också. Självklart hände detta på vägen till Östersund, inte mer än 80 mil från Göteborg där vi bor, och under den sämsta perioden när det gäller öppna verkstäder under hela året. Suck.... Tacksam för alla idéer eller idéer om någon här i Östersund som skulle kunna titta på det hela nu i mellandagarna. | |
|
Om du har vart å skruvat på bakvagnen den sista tiden är det inte bara nått som har lossnat eller inte är ordentligt draget? |
|
|
Förhoppningsvis är det såpass enkelt. Dock är det hela gjort av Joakim i Partille som av alla jag hört här på forumet säga är mycket bra. Känns osanolikt att han skulle ha glömt dra åt något ordentligt, men även den bäste kan ju glömma ibland. Men tror någon att hjullagret kan göra detta? |
|
|
En liten uppdatering: Inget som helst fel på bakvagnen, det bara känns så. Istället är det bussningar i framvagnen som är helt slut. Det värsta de sett sade de på BMW här i Östersund. De var precis som de smulats sönder, konstigt att de inte sade något på besiktningen som bara gjordes för ett par hundra mil sedan. Dessutom ska det inte vara några problem att köra hem, bara man tar det lugnt. Fel i framvagnen kan alltså få baken att kännas konstig - varje dag lär man sig något nytt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.