AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.434

CD-växlaren har hängt sig i min E39:a

Lo
42
Lomma
545 Touring -05
Hej.

Jag har en 540 Touring 02 med cd-växlare. Den har nu hängt sig i form av att den inte känner vid skivorna och jag får inte heller ut magasinet.
Jag har kollat säkringarna samt kopplat bort strömmen från batteriet i ca 1 h vilket ibland hjälper när elen strular men inget har hjälpt.

Någon som har idéer hur jag får ut magasinet?

Mvh

Magnus
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
När jag köpte min bil för snart 2 år sedan sa säljaren att cd-växlaren funkar inte. Kom hem med nyköpta bilen och det första jag gjorde var att tog tag i växlaren med båda händer och skakade bestämt. Växlaren började rassla och byta skivor. Sedan dess har den funkat bra. Är troligtvis kontaktfel bara.
Lo
42
Lomma
545 Touring -05
HeHe!

När det inte går med milt våld så får man öka våldet!!
Funkade till slut. Ryste en hel del och till slut kom magasinet upp!

Tack för hjälpen & God Jul

Magnus
Ra
64
Ralph Emtemark
325iA Touring 2004
325 CiA Cabrio 1994
Detta påminner om ett fel som jag hade på min CD-vxl i en E46.

Det är några kugghjul i plast som kan komma snett och då stannar hela burken totalt. De har förmodligen med skakningarna hoppat i läge och sen går det. Jag tror att det är just ett mekaniskt fel och inte glappkontatk. Felet upprepade sig några gånger. När man väl vet var attacken skall sättas in så är det enklare att ta tag i problemet.
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
fixat 2 st läsare idag det som händer är att plastkuggarna kärvar man får smörja dom sedan putta dom fram och tillbaka lite så går det igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.