|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Har ställts inför ett svårt mellan två e30:s... Äger i nuläget en i mitt tycke väldigt fin 316-89 som inte passerat 12k mil än, många nya delar, fyra tidigare ägare, känd historik och knappt någon rost alls. Som ny inuti. Utrustad med taklucka, elspeglar, stolsvärmare och ja det är väl allt=). Riktigt bra bruksskick med andra ord. Har en vän som tänker sälja sin alpinvita 318is -90 i vår, och jag den har jag fått första tjinget på! 21k mil, lika många ägare som på min nuvarande pärla. Den har ännu mindre rost. Utrustning utöver min bil; M-Technicpaket, sportstolar(tyg), sportratt, diff, AC (fungerande), servo. Dock är ljuddämparn trasig... Kommer få slanta upp några extra tusen. Vet att jag aldrig kommer kunna hitta en e30 som gått så lite som min nuvarande 316... Vet att milen inte är allt, men gillar ändå bilen skarpt! Till alla insnöade kännare därute; Vad hade ni valt? Och vad är vettigt pris på is:en i fall att ni väljer den? Den som hånar den ringe hädar hans skapare | |
|
Är skicket gott, vilket du har alla möjligheter att kolla upp om det är din vän som säljer bilen, så är det ju ingen tvekan på att 318 16v slår din 316 på alla punkter. En is är till och med mer snål på soppan! Men bruksvärdet på en sån bil är ju inte högt enligt mig. En polare till mig köpte precis en problemfri E36 318is -93a för 22000:-, helt rostfri svartmet, 21k mil, svensksåld med AC och sportstolar. Så max 15000:- för en E30 16v i BRA bruksskick skulle jag betala. Att ljuddämparen är trasig drar ju såklart ner priset. Speglar också att bilen inte är pedantiskt skött vilket lägger den i kategorin bruksbilar. En bil i prima skick med liknande goda utrustning skulle jag nog som älskar E30n kunna betala 25k för! |
|
|
Går ju inte göra något annat riktigt änn att hålla med Deimos.. Personligen så tycker jag att E30 is är en perfekt bil, rolig, pigg, snål o snygg. Allt man kan begära.. Köp is´en tycker jag iallafall.. (Förutsatt att bilen är okej, o kan prutas lite grann.) + att diffen är ju ovanlig på dom originalt.. Lycka till! Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
318is:en Har precis köpt en själv. Sportstolar som ny invändigt 21500 mil omlackad sänkningssats lite rost i trösklar och bak runt ljuddämpare. Tickar i ventiler men jobbar på att tysta dom. Åkte 50 mil enkel resa för att köpa betalade 20000 kr har letat en ett tag och har ej hunnit att titta på flera då de blivit sålda direkt. |
|
| Tja! Tkr en bmw e ingen bmw om d inte sitter en sexa åtminståne, men d min pers. åsikt;) | |
| glömde en sak..hade en 320 e30..gott ljud:) | |
|
Bra amcool nu har vi noterat detta.. Tycker du ska satsa på is:en o putsa upp den lite.. Lite synd att den har rullat så långt bara.. |
|
| Det ligger en is på blocket nu för 13500:- det är nog svårt att hitta någon billigare. | |
axelsson |
325an så klart.... |
|
du ska sälja den du har nu då? jag hade nog behållt den och köpt den andra också om du har möjlighet att förvara den. |
|
| kul att se att du kommer från jkpg. bilen ser ju riktigt fin ut. det är inte så att din kompis kommer från bottnarydstrakten? | |
|
Har man nån gång kört 325 e30 så finns det bara ett alternativ enligt mig... Du får en villig, råstark och skön motor med mycket ljud och känsla.. Jag har kört många olika bilar och e30n är nog den roligaste... 320n är ju egentligen det sämsta alternativet... Då hade jag nog hellre valt 318is... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.