AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.804

120d vibrationer på tomgång

Hej, var igår och provade både en 120d med automat och m-paket samt en 120i med 170hk motorn. Upplevde 120i som den solklart roligaste bilen men då hade den också manuell låda dock inget m-paket. Dieseln växlade otroligt fint man kände knappt växlingarna. Dock upplevde jag den som otroligt vibrerande när man stod på tomgång. Tjejen skrattade och tyckte nästan det var skönt med stolen som vibrerade...hmmm!?? Min fråga är om det ska vara så eller om det var fel på bilen? Om jag byter så blir det dock 120i med 170 motorn. Den var en riktig pärla och jättekul att köra. Saknade faktiskt inte min 330 en gång under provturen!
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Nja min bil vibrerar knappt alls på tomgång så det verkar ju konstigt. Bmw's automatlåda är den bästa man kan köpa för pengar.

Mvh,
Fredde

fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Låter konstigt. Jag testade en 118d, var grymt impad av hur fint den lät på tomgång. Det är nästan så att de låter likadant som bensinfyrorna, som i sig låter diesliga.
Då måste det ha varit fel på denna, den vibrerade ordentligt stillastående för att sedan tystna i fart. Bensinmotorn hördes ju inte alls. Att den skulle låta som en diesel låter otroligt konstigt för mig?
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
På tomgång gör dom det. Jag menar inte att de låter helt som en diesel. Och inte inne i bilen, men om du står utanför och lyssnar så förstår du.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.