AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.075

730 hk M5:a

Denna har ni kanske redan sett, men den tål att ses:
Länk

Ggp
skulle vilja se testar på nadobanan me denan bil ...
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Om du läser lite nogrannare så är det precis Nardo-körningen som artikeln handlar om... Fast du kanske menar video??
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
Hehe vill också köra brutala bilar :(

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
ähh. det är ju turbo. sånt räknas inte =)
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
För ett tränat öga liknar det kompressorer, inga turbo.
Men vem vet, det kan ju vara väl maskerade avgasdelar på aggregaten.
Men det är jääääävligt likt en kompressorrem som går över den misstänkta avgasdelen.

Btw jävligt ful bil. Fronten ser bara för dassig ut.

Typ orginal 520 fast designern var hemma på pappaledighet.
Motorummet ser ut som ett tv-spel. "Go to the garage and tune up your engine with some neon".

Å splitten på huvfärgen har de snott från mig :)
Länk
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Jag håller med NPe, det ser definitivt ut som kompressorer. Sen verkar det som om dom är vända "åt fel håll" för att vara turbos. Blir mycket onödig grenrörsdragning med den installationen. Men vad vet man....
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
aja. det var inget jag ens tänkte på. turbo/kompressor = same shit different names som de säger borta i amerika. 700 kompressor matade häst i en sug som redan har över 500 hur pass imponerande är det egentligen? det finns en hög turbomatade m5 e34or med en bit över 1000 hk om det ska vara så. men det är mer imponerande med en sugmotor på 4 liter som har 440 hk. alltså 110 hk per liter! trimma med turbo/kompressor är idag ingen konst!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

"det finns en hög turbomatade m5 e34or med en bit över 1000 hk"

och hur många mil funkar dessa innan man får skruva...

att ens jämför med mercan där du får garanti en jävla massa år för att allting funkar :D

He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Aquilla

"turbo/kompressor = same shit different names" och "trimma med turbo/kompressor är idag ingen konst!"

Jag hoppas du skämtar..??!!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

inte bara att mercorna har mer hk...dom blir bara snyggare å snyggare för varje år tillskillnad från bmwna :D

hoppas 7serien försvinner snart och ersäts av nånting som är minst lika snygg som A8 eller Sklass
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Snurrbo, slungkompressor....inget går upp mot en äkta Hemi åtta med skruvkompressor. =)
Nja...så värst imponerad blir man inte längre av dessa turbo/kompressormatade hybrider.
Finns aldeles för många av dom....men det kanske är för att man själv inte har någon färdig ännu!? =)
Det som imponerar däremot i detta fall....är en V10 av denna karaktär med denna typ av överladd!!!
Tänk er själva motorljudet mellan 6000-8000rpm....och kompressorerna med fullt ladd!!!
Klart det är mäktigt!!....om det håller i längden?....det får bli en överraskning för ägarens plånbok! =)

Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
en stor anledning att jag åker bmw är just för att slippa turbo :P blir trött på alla saabar o volvos som är uppskrämda och då de skryter om 300 hk ++ blabla.. sen kör man ifrån de med 250 hk sug med automat på ekonomiläget. då ska de alltid skylla på att det är problem med laddtrycket haha. är så kul att köra sug o köra ifrån turbobilar som på pappret har mer än 100 hk!

anledningen att allt fler trimmar med turbo o kompressor är just det ekonomiska..billigt o lätt att få ut mycket effekt. att bygga en sugmotor med 500 hk är grymt mycket dyrare o svårare än en turbomotor på 700 hk! jag vågar inte tänka på tiden o pengarna det tagit för bmw att utveckla nya v10 motorn i m5an.

och baader när har merca byggt en så snygg bil som e60 m5? dt är ett steg i rätt riktning att behålla dt klassiska tyska bmw stuket mot den mer slätrunda e39an i mitt tycke då!
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
M635 forever
Tack, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. En gammal Hemi åtta är nog bland det mest brutala som tillverkats. Sätt sen en kompressor på den, mmm.
Har en kompressormatad big block i min Challenger R/T, doch ingen Hemi utan en vanlig Wedge. Men den sjunger gott med gammal tandremsdrivning, skriker, ylar.

Aquilla
Det jag reagerade på med det du skrev var att det inte skulle skulle vara någon konst att trimma med överladdning. Visst det är enkelt, till en viss grad. Tills du måste börja byta ut grejer, då kan det kosta pengar. Men du har rätt i att det kan vara mer prisvärt att trimma med överladdning. Kanske mer hästar per krona. Men så lätt är det inte som du vill få det att låta. Har du provat själv?
Sen vet jag inte vad det är för folk som du "kört ifrån", verkar vara "Nisse" me pappas chippade V70.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.