AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.416

passagerardörr har hängt sig ! ?

tj
14
tjenafaan1
:) 740 -95
ja ! ! helt otroligt. dörren går inte å få upp ,, det är precis som att den inte låses upp när man försöker ... rycker man i handtaget utifrån händer nada ...
å lika dant om man försöker innefrån .. stöön ! är det någon som har råkat ut för detta eller har något förslag ... ps trodde att det kanske hadde med kylan att göra så jag hadde in bilen i ett varmgarage ett par timmar men det gjorde ingen skillnad
mvh // bosse
hände min med när det frös till, försök och ha den i varmgarage mer än ett par timmar, fick ha min över natten för att det skulle tina upp.
tj
14
tjenafaan1
mmm ska testa det !! men vilket j ....la fiasko !!! underbar bil ., men dörrarna e ju som ett aprilskämt .... ere typ 5 minus ja då måste man ha ett rep med sig för att hålla i passagerardörren eller någon annan av dörrarna för dom går inte att stänga förräns bilen har blivit varm i kupen . antingen eller tydligen . det är extra spännande när man glider in på ica parkeringen typ å tanten kliver ur och ska stänga dörren . det är bara å se till att man redan är inne i butiken fort som f..n god jul //bosse
Dr
4
Dr fil
730iA-93
På min 730 -93 sitter små plastpluggar i sidokant (i höjd med handtagen) på dörrarna som är avsedda för smörjning av låsen. Har nu sprutat in Biltemas universalsmörja som förefaller lite tjockare än 556. Återkommer med besked om resultat.

Har haft samma problem med frysta dörrar och larmet som tjuter då kontakterna fryser.
tj
14
tjenafaan1
gör gärna det //bosse
Dr
4
Dr fil
730iA-93
Har nu gått en stund med någon kallgrad, regn, snö och dåligt väder. Biltemas universalsmörja på sprayburk fungerar fortfarande i mina dörrar. Inga dörrar, ljuskontakter eller larmkontakter frusna ännu. Hoppas detta håller i sig. Rapporterar mera framöver om någon förändring inträffar. /Bertil

tj
14
tjenafaan1
nu har dörren hängt sig igen ..... bara sådär .....
förra gången så började den fungera helt plötsligt
undrar vad det är för fel alltså???? jag har sprutat in olja i dörrarna och det är bara passagerardörren som spökar
mvh //bosse
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Ta bort dörrsidan och kolla/smörj elanslutningarna till låsservot och smörj alla rörliga delar med bra smörjmedel.

Jag använde detta på min E34:a när den gjorde likadant Länk

Funkade skitbra och det smörjer superbt :)

Min BMW Länk
74
3
740in
740 ia -95
hänger på denna tråd. Nu har min passagerardörr också hängt sig eller gått i baklås...

När man kom ut från jobbet, stressad och sen till hämtning på dagis, så öppnade jag passagerardörren och skulle lägga in lite grejer där. När jag ska stänga dörren så "studsar" den bara tillbaka, det var minusgrader ute och blien var blöt innan...

Vad gör man. Tyvärr gjorde jag så att jag trycker ner låsknappen på passagerardörren och stänger dörren. Den studsar inte tillbaka utan blir stängd.

Nöjd med hur smart man är gasar man iväg hemåt. När man sen ska öppna dörren så går det ej, varken utifrån eller innifrån. Låsknappen kommer upp när man öppnar men dörren går ej att öppna. Inget "motsånd" i dörrhandtaget. Varit så i några dagar nu och det verkar inte gå över av sig själv heller.

Vad ska jag göra nu?
tj
14
tjenafaan1
garv ! ja hur ska man kunna ta bort dörrsidan när dörren är stängd ?? : /
man får väl såga upp hela dörren å sen hitta en ny .
jag har fyllt typ hela dörren med smörjmedel så nu är väl det bara å
vänta å se
//bosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.