|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en fråga kring varför det liksom "hugger" till när jag trampar gasen i botten eller gör kickdown. Automatlådan är renoverad med drev och allt så det ska inte vara det problemet. Vad kan det vara? Mvh Beemoholist javisst! | |
|
Kan tillägga att lådan växlar jättefint då man kör normalt.. eller kanske det ska hugga till lite? Ingen som har en idè om vad det kan tänkas vara att kolla? God Jul ! Beemoholist javisst! |
|
|
Min låda i 735:an gör likadant vid en kickdown... Naturligtvis sliter det på grejorna vid en dylik manöver,och "rycket/hugget" som då blir är...anser/tror jag...just ett "bevis" på det. Min högst personliga gissning bara...Är ingen "autlådeguru" ska ju tilläggas :) Mvh Janne. |
|
|
ok, min fundering är om det kan ha något med silentblocken att göra?!? Beemoholist javisst! |
|
|
Tja,otroligt är det inte...känns din bil "orolig/slingrig" i bakvagnen då också? Mvh Janne. |
|
|
Den känns lite slingrigare än den brukar..inte lika stabil om man säger så. Dock så är den sänkt och massor är utbytt av förra äagaren också, sprotdämpare med mer, har fjäderbens stag med mer. Men helt klart känns den inte lika bra på vägen som förut.. ÄR det avancerat/dyrt att byta silentblocken? (är en glad amatör) God fortsättning Beemoholist javisst! |
|
|
Tja,helt lätt är det ju inte...brukar sitta "som berget". Behöver ju inte vara dessa gummiblock som är defekta men visst kan det vara så iaf.. Finns en beskrivning i "Mekartips" här till vänster som beskriver ett tillvägagångssätt. Kollat där? Mvh Janne. |
|
| pitmanarmarna? | |
|
jag har hört att växlingarna kan bli hårda om växellådans bakre fäste inte är tillräckligt åtdragen. Kan vara värt att kolla upp. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Som sagts ovan kolla motor- och växellådsfästen samt drivlina i första hand. Lådan i sig kan orsaka hugg/ryck pga fel i tryckreglering eller skadade lamellbelägg men det är vanligare att det är nåt med fästen eller drivlina. molle |
|
|
tackar, ska kolla lite... Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.