|
|
|
|---|---|
|
SKAL BYTA TÄNDNINGSLÅS PÅ MIN E39 -OO, HAR BESTÄLLT ETT NYTT PÅ BMW, INKL SPOLEN SOM SITTER RUNT OM. DENNA BRÖT TJUVARNA OCHSÅ SÖNDER! UNDRAR OM JAG BEHÖVER FÅ NÅGOT INKODAT? DET ÄR JU BARA SPOLEN SOM ÄR KOPPLAD TILL EWS. JAG HAR BÅDE ORG NYCKLAR OCH EWS KVAR! HUR FUNKAR SPOLEN? MVH RICKARD! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Caps lock är en bra tangent :) Spolen är till för laddning av nycklarna samt för avläsning till EWS. Den funkar som en induktivladdare på samma sätt som en eltandborste laddas. Förmodligen behövs ingen inkodning om du bara byter den mekaniska delen av låset + magnetringen/spolen. Smarta tjyvar, omöjligt att starta bilen utan rätt nyckel,(inte omöjligt men krävers avancerad avkodningsutr) helt meningslöst att bryta sönder tändningslåset mao.. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för "infon" och datakursen Hasso! De var inte dummare än att de kunde sno komplett navi,kombinstrument,airbags,cd-växlare och xenon mm. mitt inne i ett villakvarter! De måste ha kalla nerver, tjuvjävlar! MVH Rickard! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tja du. det händer tyvärr över stora delar av syd o mellansverige hela tiden. Har haft liknade påhälsningar tom här i kvarterat bara 150 meter bort. Ja är ganska övertygad att en hel del hamnar på andra sidan östersjön, för så mycket som det stjäls, finns inte avsättning för i Sverige. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.