|
|
|
|---|---|
|
vajern till motorhuven har gått av på min 535a årsmodell 89.Upptäckte detta när jag skulle fylla på spolarvätska samt kolla oljan i motorn. har monterat bort grillen och plastkåpan under instrumentbrädan för att lättare kunna komma åt....trodde jag. vet någon vad jag ska göra för att kunna få upp huven???måste ju komma åt huvlåset på något sätt.Hoppas att någon har något tips eller egen erfarenhet av detta problem. | |
| Denna bild kanske kan hjälpa dig? Länk | |
|
jättetack för sprängskissen,den kommer till hjälp.jag hoppas att jag får upp den nu. Verkar lite marigt men det ska förhoppningsvis gå. Tack! |
|
|
På huvlåset,sak nr5 på sprängskissen så ser man vajerinfästningen till vänster,ta hårdare tjock järntråd tex en renknackad svetstråd å böj en krok i ena änden ta en ficklampa å ställ dig framför bilen,lys å kika in precis under motorhuven precis till höger om motorhuvsgångjärnet så ser du huvlåset å vajerinfästningen,för in krogen å kroka fast den där å dra åt dig så ska låset släppa å huven hoppa upp.Har gjort detta med gott resultat flera gånger.Spara kroken för eventuella missöden i framtiden så som tex dött batteri då man inte kommer in i bilen å inte kommer åt huvöppnaren.. |
|
|
Kan göra ett tillägg på denna tråd. Min 520 E34-88 vart strömlös, tröttnade då det var bråttom så jag slog in lilla sidorutan på bakdörren. Fasen att man inte visste detta som jag nu läser, hehe. God Jul! Beemoholist javisst! |
|
|
Tack för bra tips på att få upp huven!! ska prova detta snarast möjligt. Vill passa på att önska alla BMW vänner EN RIKTIGT GOD JUL!!!!! |
|
|
BMW M5power jättetack för tipset om att använda sig av tråd o haka i vid huvlåset. Det fungerade ju kanonfint. Nu är huven nästan i nyskick. Här på autopower kan man vara säker på att få tips och hjälp med sina beemer problem. Guld värt =) |
|
|
Detta är ett tips som jag benämt i tidigare tråd å nått som jag tycker alla e-34 ägare ska ta till sig å passa på INNAN nått händer å gå ut till sina bilar å se till å tillverka detta utomordentliga Nödverktyg till sina bilar!Kan säga det igen att denna enkla Ståltråd har hjälpt mig många gånger å är jätte enkel å tillverka när man står där med huven öppen å ser hur allt funkar! Ska väll försöka få arslet ur vaggan å lägga in ett Mektips vid tillfälle:-) Möjligt att detta även är genomförbart på fler modeller... |
|
| Varför slå in lilla rutan , bilen kommer man ju in i genom att använda nyckeln, även om batteriet är slut, bara det att centrallåset inte fungerar. | |
|
Tror att Tommyv6 slog in lilla rutan för att han inte kunde öppna bilen via "Deadlock"et då det kärvar ihop på dom flesta e-34:or då det annars aldrig används då det ju sitter på passagerardörren + att man allt som oftast använder en å samma nyckel å den blir sliten å kärvar då i det låset! Hade det problemet på en 520:i som jag hade.. Brukar alltid börja använda den finaste nyckeln när jag köper en begagnad bil för att minimera detta...och det skadar ju inte å va gentleman å börja med å låsa upp å öppna dörren för tjejen ibland oxå så får man använda passagerardörrlåset lite oxå!!!Hahaha Blev mycke då å å där:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.