|
|
|
|---|---|
| Vars i hela friden kan man få tag på ett löst kol till min generator? laddningsrelä finns ju på mekonomen och liknande men kolet verkar vara svårare att få tag på,har tittat på biltema men där fanns det då inget. Ska pröva byta och se om den börjar ladda sen. tacksam för svar | |
|
Har för mig att jag läst om just detta här på forumet. Sök inlägg på aktuellt ämne och du hittar säkert svar. Kanske har fel men har svagt minne av att du kan köpa hela kittet och montera på. prosperity is a mindset! |
|
| Kika in på BMW. Du får säkert med kol med laddningsregulatorn, men det blir ju billigare att bara byta kol. Kolla vilken generator du har, eller på realoem om det är samma artikelnr. på alla oliga generatorer. Så här ser det ut på en 105A, Pos.17,18:Länk | |
| jo ska kika in där sen och kolla upp så att de blir rätt regulator, men ni tror att kol finns där alltså? utan att behöva köpa en ny generator.. | |
| Ja, kolen finns ju listade med artikelnummer på realoem. 9 dollars och 60 cent.. Du kanske inte behöver byta regulator om det bara är kolen som är slut. | |
| vars på generatorn ser man vilken sort det är? På regulatorn står det Bosch men sen vilken Amperestorlek det är? måste jag ta loss hela generatorn för det? | |
| De tre första Bosch-generatorerna 90,105 och 140A på realoem är av samma typ och där verkar kolen gå att byta separat. På de tre är kolen samma art. Sedan finns det en Bosch-variant till där det är en enhet med regulatorn. Dessutom finns Valeo, men den är utesluten. På realoem finns både BMW´s art.nr och Bosch´s. Kanske det går att hitta någon märkning med tandläkarspegel eller så, alternativt jämföra med bilderna om det går att bestämma vilken typ det är. | |
| Har fått tag på regulator och kol nu, nu får vi se om det var det som var problemet. kolen var då absolut inte slut iallafall. men det var ett eländigt piller detta! hann dra av en skruv i generatorn också. | |
|
Det har hänt mig också på en Motorola-generator. Skruvarna brukar ärga fast rejält. Åkte dock många mil med bara en skruv i spänningsregulatorn. Lycka till med skruvandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.