AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
937

Motionerar 740:n ibland

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej

När man ställt av BMW:n och kör omkring i vinterbilen (9000 Turbo) så är det sån känsla de gånger man tar av kapellet och "motionerar" bimmern en solklar vinterdag. Den känslan infinner sig inte riktigt när man använder den daglig dags på sommaren. Man sitter ofta och kollar på blocket och trånar efter andra bilar, M5:or eller Alpinor, men efter en repa i sin pärla så känns det som omöjligt att ens tänka på och sälja. Nån som håller med?
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Hej!

Instämmer helt. Har gjort några såna turer i min E38'a nyligen. Jag kör ju min E32'a dagligen så skillnaden är väl inte lika stor mellan mina bilar men
känslan finns ändå där :-)

Kollade lite på bilderna på din bil, verkar vara ett toppex du har.
Sälj den inte.

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##

/Lasse
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
En till som instämmer. Tog ut E32an igår för att gå lite underhållsmil och spola bort stoffet som kommer när den står i garaget. Är det helt bra att ha överdrag? Fukt?

s.frejd: Var har du hittat kromlisten bak till E32an? Den såg faktiskt väldigt fin ut med den listen på tycker jag. Var finns den att få tag i?
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Håll i dig Maverick, köpte kromlisten på Lidl. Fanns att köpa 10m självhäftande list. Har pyntat bilen både här och där med listen, men ändå diskret. Är faktiskt mycket nöjd med resultatet. Kapellet är "special" och släpper ej genom fukt utifrån men däremot underifrån, så det går alldeles utmärkt att använda.
stör inte mej,men kör ni med avställda & oförsäkrade bilar?...även om det bara är en liten sväng,tänk omdet skulle hända nåt pärlan....bara en tanke alltså.
god jul!
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Infinity_74:
Att köra oförsäkrat på väg skulle jag aldrig göra.
Man får allt betala full försäkring för detta nöja att ta fram pärlan
även under den mörka årstiden.
Ställer dock av min nu i helgen för 3 månaders dvala :-(

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##

/Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.