|
|
|
|---|---|
|
min far tappade bort min nyckel ocj jag hade reservnyckeln i bilen. När låssmeden hade öppnat dörren så gick varken förardörr eller passagerardörr att låsa utifrån, men det går inifrån. Har hört nåt om nåt som kallas death lock men jag har inte hitta nå info om vad det är och hur man slår av det. Hoppas nån kan ha en aning om vad det är för fel förjag vågar inte lämna min bil olåst varsomhelst. | |
|
När bilen är låst med "dead lock" så går den inte att öppna inifrån (alltså genom att dra upp knoppen eller dra i dörröppningshandtaget) så bilen verkar ju inte vara låst med det. Man låser till "dead lock" genom att vrida nyckeln 90 grader åt höger istället för bara 45 grader när man låser. I alla fall är det så på E34, var länge sen jag hade en E30 men det borde ju vara lika. Går det varken att låsa eller låsa upp utifrån? Kan man låsa upp så går det ju att först trycka ner knappen på insidan och sen slå igen dörren. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
Nej det går ej att låsa, låsa upp kan jag ej testa förens jag låst :) jag kan låsa med larmfjärrn nu iaf. det är konstigt för att microswitchen i dörren var jag tvungen att koppla ur för att när jag kopplar i den så låser dörrarna. dvs att den tror att det är låst fast bilen är öppen... |
|
| jag kan tilägga att death lock var på när låssmeden öppnade bilen min. | |
|
Har du verkligen "dead lock" på e30? Det har inte funnits på någon av de jag har ägt, men iofs har jag inte ägt någon med original centrallås heller. Kan det vara som så att det är något fel på din extranyckel? **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Men jag beställde en ny nyckel från bmw men går inte heller att låsa med. men den passar i tändningslåset. |
|
|
Nu är det så att den bortappade nykeln är upphittad. Det var bara den som passade i alla lås, troligtvis pga att dörrlås+nyckel är lite nötta mot varandra. Men ett problem kvarstår: Dörren de öppnade låspinnen på (förardörren) går att låsa upp med nyckeln, men inte låsa! Så jag drar nu slutsatsen: LÅSAB har våldat upp låspinnen i dörren, för att deathlock var på. Då har antagligen något gått sönder eller lagt sig fel i låset, därför går det inte att låsa. kan tillägga att passagerardörren fungerar att låsa och låsa upp för den har dom inte rört. Nån annan teori? Jag ska iaf fara in till låsab till veckan och prata med dom. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.