|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW vänner. Jag har en M3 -02 med 16:9 skärm och MK3 navigation med analog TV. Nu är de så att jag vill uppdatera TV:n och navigationen. Jag har hört att man kan byta videomodulen (tv mottagaren) till nått som kallas hybrid (digital/analog) box. Sen så vill jag ha den tredimensionella navigationen (mk4), och då ska de bara vara att byta själva läsaren samt uppdatera den med en mjukvara som man lägger in med en skiva. Jag blev lite osäker när jag kollade på realOEM. Om jag fattat rätt står de att mk4:an finns endast ifrån 2002-09 och min bil är tillverkad 2001-11. Så mina frågor är följande går de att uppdatera till mk4? Och går de att montera i en hybrid videomodul? Tacksam för svar. God Jul på er alla. Raka sexor är livet... | |
|
Utan att vara 100% på just din modell så borde det gå utmärkt. Det är isf. plug&play på båda två. Kolla på Ebay.de efter 'bmw e46 hybrid' resp 'bmw e46 mk4', typ. Mk4 ca 400 Eur. Hybrid ca 600 Eur. Lycka till /R |
|
|
MK4:an/Hybridmodulen till din E46 kan du även ta från E38, E39, X5. I stort plugg and play. Kolla bara att du köper en MK4 Professional enhet och inte en med det enklare pilnavigerings snittet som ibland förekommer. Ibland kan det vara nödvändigt att koda in den hos BMW eller någon annan firma med utrustning för ändamålet. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Först och främst vill jag säga att jag är oerhört tacksam för den hjälpen jag får här på forumet. Förra gången jag hade problem löste de sig gallant. BMW sa till mig att de inte gick att montera CD-växlare i min bil, men de gick visst. Fick göra en egenkabel bara och de var tackvare trevligt folk här på forumet. Nu tillbaka till denna tråden. Har kollat på ebay en hel del de sista dagarna. Tycker de är lite rörigt faktiskt. Finns ju en hel uppsjö med artikelnr. och tycker att de numren som säljarna skriver eller visar är väldigt korta och knepiga om man jämför med dem på realOEM. Så nu till själva frågan då: Vågar man köpa en videomodul med vilket nummer som helst? (Bara man de står att de är till E46 och är en hybrid) Samma med DVD navigationen, mycket olika nr. Men de kanske inte spelar någon större roll. Bara de står att den passar i e46 och är en mk4, eller?? God fortsättning och tack på förhand. Mvh/ Emil Raka sexor är livet... |
|
|
Måste ju bara nämna en pinsam sak. Var nere i garaget och varmkörde bilen idag. Gjorde då en upptäckt! TV:n verkar fungera fortfarande!! Dock blev ju bilden inte direkt bra, eftersom bilen står i ett garage utav betong. Men de gick ju se att de var olika tv-program. Jag har tagit kort på min videomodul och skulle vilja veta vad jag har för modul. Kolla länken!! Länk Någon som vet om detta är en hybrid?? Mvh/ Emil Raka sexor är livet... |
|
|
Nix, du har sannolikt inte en Hybridbox. På min så står det Nr: BMW 9 112 837, HW:08/SW:21 AI:02. Och längst ned i vänstra hörnet på etiketten står det VM HYBRID IBUS Beroende på var man bor i landet så kanske det analoga nätet inte är stängt ännu? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jo de har ju stängt av de analoganätet här i Trollhättan. Tycker de är knepigt att de funkar. Raka sexor är livet... |
|
|
Kan det vara så lustigt att du fick in svaga norska kanaler? Det ska ju vara lite speciella atmosfärförhållanden nu som gör att vissa sändare kan nå väldigt långt och störa ut andra sändare. Norge har vad ja vet ännu inte fimpat sitt analoga system ännu, och du har väl bara ca 10-15 mil till norska sändare? Hör du nåt ljud som kan identifiera om det är svenskt eller norskt? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
De var såpass bra att de gick att se att de var svt 2 och tv4. Så norskt tror jag knappast de var. Mysko! Har de inte stängt av alla svenska sändarna?? Har för mig att de gjort de. Raka sexor är livet... |
|
|
Teracom ansvarade för att genomföra övergången från analoga till digitala tv-sändningar i marknätet. Övergången genomfördes enligt en tidplan i fem etapper och var helt slutförd den 15 oktober 2007. Var inne och läste på deras hemsida!! Finns de någon som kan svara på mitt lilla mysterium?? Raka sexor är livet... |
|
|
Då är väl det enda att kolla upp reservdelsnumret på di box, och se vad det är för något. Kanske det är en tidigare hybrid. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Har du "grynig" bild har du analog mottagare som tar emot signaler från något avlägsen sändare. Analog slavsändare i Norge??? Den digitala är on/off, dvs antingen har du skarp bild eller ett medelande om att det inte finnns någon signal. //Mats |
|
|
Hejsan. Troligtvis är de kabel tv nätet som jag får in ifrån hyreshuset. Bilen står i botten på huset så troligtvis strålar de ut ifrån nätet. Men åter till mina funderingar om navigation (mk4). De finns ju så oerhört många artikelnummer på mk4:an. Hur ska man veta vad som passar?? Har kollat på OEM men de finns ju typ inga nummer som stämmer med de på ebay. Någon som kan ge mig nått råd? Raka sexor är livet... |
|
|
Samtliga MK4 navigatorer passar med undantaget av de som suttit i "Business navigation / radio navigation" dvs utan färgskärm. Dessa måste kodas om för en 500-750:- /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.