|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har en 330 e46 som har börjat strula ibland. när jag kör bilen och gasar så sjunker varvtalet med 300 varv kanske och om jag inte gasar hårdare så dör motorn. de känns som om man inte är van vid en bil. det är inte varje gång jag kör bilen. jag får slira på kopplingen så jag inte får motorstopp. de verkar som om den stryps vid för lite gaspådrag som den inte gör vanligtvis. hoppas ni förstår. mvh | |
| kola på luft mätare | |
|
ska jag blåsa rent luftmassemätaren? |
|
|
ingen som har en aning vad det kan vara?? God Jul! |
|
|
Ngn som kan visa på en bild hur man rengör gasspjället. Jag tror nämligen att de är skitigt där. det kan vara problemet fick jag höra. |
|
|
Hello, Har samma fel på min E46. Fick dra den till verkstad idag. Men sök på forumet., Jag tror inte LMM är problemet. Nedan från en annan sida på Autopower. " Avgas + insugs givaren till kammen var det som var kaputt. Bilen känns klart piggare och rappare nu men har inte hunnit mer än köra leendes hem från verkstaden ;) 776kr ex moms kostar givarna st. jobbet tog de 1044kr ex moms för. " M3/// Mullret |
|
|
Mullret: uppkom ditt fel varje gång du starta bilen? Jag har inte känt mitt fel på 1 vecka nu. |
|
|
mufc- Bilen var hos BMW idag och de fick samma fel. Men när den stått i verkstaden ett tag gick den som en klocka, ( eg när motorn blivit varm ) De trodde att lamdba sonden var kass, eller hade ett intermittent fel. I morgon får jag besked. M3/// Mullret |
|
| tja. jag var på paulssons bil i helsingborg och köpte insugsgivaren (impulsgivaren) han sa att de var de vanligaste felet men det kunde även vara avgasgivaren och vevaxelngivaren :/ | |
|
Jag hade samma symtom,gick ibland veckor utan problem. i mitt fall var det Kamaxelgivaren (insug) som var boven. |
|
| ok nu tänkte jag byta denna givare.. efter jag gjort det, måste jag nolla ecu eller mappa om datorn eller liknande?? Eller är det bara att byta och sen tuta och köra? | |
| sådär, nu har jag bytt insugsgivaren. hoppas på att det var den som var felet :).. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.