AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
796

Min 750 blev stenhård och sjönk ihop bak?

Var ute och körde igår. På motorvägen kändes bilen lite instabil. Mindes också att jag tyckte den kändes lite konstig sist jag körde den också. Lite som om nåt hjul satt löst eller som om jag hade helt tumt på luft eller så. "Orkade" dock inte åka till macken och kolla.

Hur som helst, plötsligt känner jag att "skit också punktering" och stannar i vägkanten. Alla däck såg dock hyfsade ut, inget som var platt. Efter lite funderande körde jag sakta till närmaste mack. Bilen kändes extremt låg bak, och var stenhård när man körde över minsta ojämnhet, därav "punkteringskänslan". Vid macken visade sig alla däck ok och bra nivå på lufttrycket. Dock såg jag tydligt att bilen lixom lutar bakåt lite. Ovanligt mycket luft i hjulhusen fram.

Körde runt lite mer och hoppades att det skulle ordna till sig, dock utan positivt resultat. Minns att sist jag var på besiktningen så tipsade de mig om att nån lastavkännare för nivåregleringen som satt ungefär mellan bakhjulen såg ut att ha hakat upp sig lite grann. Besiktningskillen smörjde den lite, själv gjorde jag dock inget åt det, detta var tidigt i våras.

Min ide är ju att det kanske är denna som hakat upp sig nu igen. Någon som har något tips? Tror stötdämparna EDC är bytte av tidigare ägare på min bil. Den har fungerat helt perfekt ända tills detta hände.

Vad tror ni som vet? Tacksam för tips.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej.kolla armen nr 2 att den är hel.Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag tror också att nr.2 på WAN´s länk är ev. av. Bytte den på min svärfars 750-96 för ett 1½-år sedan. Men på hans bil vart det omvänt. Den kompenserade max.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Ok, det låter ju kanska troligt då kanske. Får kolla upp det efter julhelgen. Motionerar e34an så länge.

Tack för tipset båda två.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.