AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.251

E90-E92 utan dynamic pkt, nån som har en sån?

Sida 2 av 2
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Z4:an har fått mer hästkrafter, så också 330, så 330 har fortfarande mer effekt. Men visst, däck och chassi borde göra skillnad. Dock måste jag säga att E90 med sportchassi och vettiga däck är en oerhört kompetent bil när man pressar den, men samtidigt komfortabel vid normal körning.

Till ämnet. Jag tycker personligen inte alls att min bil är särskilt okomfortabel i fjädringen, trots sportchassi och 18". Den var inte ens jätteobekväm med RFT-däcken, verkar som mycket har förbättrats med dem. Bytte dem i stort sett enbart för ljudnivåns skull.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag lade med tiden på 320si E90 med 173 hk för att belysa hur lite skillnad effekten gör. Men läs gärna texten om bilarna också och inte bara siffrorna.

Har du kvar din Z4, förresten?

I viilket fall håller jag med om att rätt motorval, rätt kaross, inga RFT och ej sportchassi ger bäst komfort.

Jag har läst dem, men det var länge sedan. Jag håller mig till tyska AMS och brittiska TopGear normalt.

Nej, lilla älsklingen gav vi med sorg upp förra hösten. Blev pappa i mars så det blev att byta till kombi. Tyvärr så kostar ju p-platserna i den här j*vla stan 1800 kr/månad, så att ha en andra "lekbil" blir ju inte direkt ett alternativ tyvärr. Blir väl tyvärr inte bättre den dagen man köper villa och får garage och måste lämna alla slantar till banken istället. :-D

E9x är jättetrevliga bilar, men det där "leendet" man fick på läpparna varje gång man satte sig i Z4:an infinner sig inte. Man blir lite gladare av en E92 335 än med en E91 325, men fortfarande inget leende, snarare ett litet "ryck". Men det är klart, att kuska 60 mil på E4:an i kasst väder gör jag hellre i E91:an.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.