AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.095

halogenlampa i xenonhus

ar
114
arre_
520dA -12
ja som rubriken låter, bilen ska snart besiktias o ja saknar aut nivåjustering o spolning, finns det nåt sätt att tillfälligt sätta i halogenlampor i husen?

tänkte på detta sätt: att koppla bort xenontillsatsen o köpa lamphållare för halogen frn bmw + halogenlampor givetvis.

skulle detta fungera, har fler gjort på detta sätt? orginalkabeln till mitt föregående halogenhus finns ju kvar, allt är ju xenonkonverterat? dessvärre har ja ju inte kvar halogenhusen, därav frågan..

men som sagt köpa halogenhållare o koppla på orginalkabeln dit, funkar?

tack för alla svar, börjar bli smått nervös, besiktningstiden är snart slut...

/arre
ar
114
arre_
520dA -12
kan tillägga att jag har facelift xenon frn 2001, om d nu skulle hjälpa..

/arre
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har inte kolla noga men inte kan man väl byta lamphållarna på strålkastarna ifrån xenon till halogen? Jag har besiktat min med xenon trots att jag saknar spolning+nivå reglering och det gick utan anm.
ar
114
arre_
520dA -12
enligt den här sprängskissen verkar d som att d enda som krävs för xenon e just lamphållare, xenonlampa o så den där xenonboxen som alltid krävs..
Länk

verkar vara samma lamphus till både halogen o xenon?

/arre
Kablarna från de gamla strålkastarna löser tyvärr inte problemet. Sockeln på din xenonlampa är av typ D2S och nån halogenlampa med denna sockel finns inte. På andra hållet finns det piratlampor men det är ju en annan historia.
Om du har original facelift på din E39 så tror jag inte du behöver bekymra dig, jag och flera med mig har samma konfiguration, original Hella facelift -01 med xenon men utan spolning och med manuell ljusreglering. Har besiktigat sedan -01 utan anmärkning.

FP
ar
114
arre_
520dA -12
jorå ja har originalfacelift

får väl hoppas att min går igenom oxå då xD
men man e ju lite orolig efter alla trådar på forumet osv..

/arre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.