AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
706

billig rost fix gbg

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hej!

Har köpt mig en riktigt körmaskin (nämner inget än så länge). Tyvärr kryper det lite rost i två skärmkanter och en dörrlist. Skulle behöva få detta åtgärdat. Vet någon ett bra och framförallt billigt ställe att åtgärda detta i gbg eventuellt jpg området? Någon som har någon priside?

Mer info snart :)
en prisidé: 200:- + lackning.

köp lite smärgelduk och zinkspray.

sen beroende på hur snyggt det ska bli så kan man ju antingen lacka om hela skärmarna, eller köpa lack på sprayburk själv.... kan bli bra på viss färger, andra blir det inte alls snyggt på.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja frågan är om man ska ge sig på arbetet själv. Kanske på någon OKQ8 gör det själv hall eftersom jag inte direkt har någonstans att vara.

Fråga är hur bra resultat blir av att slipa och försöka ge sig på att göra det själv? Bilen är svart.

Kommer föresten bli något du gillar dannej, stressfläkt ;)
hur tror du dom gör det på verstan?

personligen anser jag att det blir bätte om man gör det själv.

om du skulle fixa någon annans bil, skulle du då bry dig om rpstlagningen håller i 1 eller 3 år?

svart blir nog inte så bra om du bara sprayar över med ny färg... kommer synas om du inte lackar hela skärmen typ, men det beror ju på hur noga det är..

vitt är bra på det sättet, hur lätt som helst att fixa, men sen är det ju den fulaste färgen med enligt mig...

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
bl
2.296
blixten
325i -88
Backalycka service i kungsbacka har en kille som heter Ramiz, han är duktig på att svetsa. Lackning kanske du kan få bättre någon annan stans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.