|
|
|
|---|---|
| Jag undrar ungefär hur breda däck och/eller minskat ET mått man kan ha på e36 karossen innan det skrapar i yttre skärmkanterna. Skrapar det oftast i fram eller bak först? | |
|
jag har kollat med mina fälgar, verkar klara sig precis på en 3 serien.. 18x8" ET35. givetvis tar det i bakskärmar först, där fram fjädrar det knappt någonting på en sänkt bil... kan ju ta i på insidan när man svänger visserligen, men det är ju inte så allvarligt. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Det tar nog i där fram först vid fullt rattutslag eftersom BMW själva säger att man skall ha en styrbegränsningssats om bredden är 215 mm eller bredare. När jag hade 225:or (på BMW 16" Dubbeleker styling 30) på min E36, tog de i innerskärmen vid fullt rattutslag. Bak var inga problem med den dimensionen. Jag kommer inte ihåg vilket ET de hade men det var som sagt BMW-originalfälgar till E36. Mvh |
|
|
Ett litet förtydligande: Det var inte i själva ytterskärmen de tog i utan i innerskärmen in mot motorrummet. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.