|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte mig en 525 -92 för några månader sedan och jag trivs mycket bra med den! Men den verkar inte trivas med mig tyvärr... Det vitryker riktigt ordentligt så jag antar att topplockspackningen är kass. Det kostar ju en ansenlig slant att fixa. Jag har ingen lust att lägga ut en massa pengar på en bil som jag köpte för 15 000 spänn. Det vettigaste tror jag är att försöka sälja den. Den är vit, saknar tanklock, har lite rostfläckar och är tyvärr rostig i tröskeln bak. Färddator och taklucka. Går väldigt fint i motor och låda. Har gått 22 000 mil. Fräsch inredning. Den ser ut som man kan vänta sig av en bil från -92 helt enkelt. Dugligt bruksskick. Vad är rimligt att tro att man kan få? | |
|
Försvinner det något kylvatten då? Vit rök kan lika gärna bero på att det står kondensvatten i avgassystemet efter många kortkörningar. |
|
| Jag har haft samma problem i många år med min 525 24v -91.Fick fylla på vatten ganska ofta.Rev toppen i sommras planade också den hittade inga sprickor i toppen. Monterade ihop samma problem fortfarande. vit rök vattnet försvann. Blev desperat köpte på Mekonomen kylartätning kommer ej ihåg namnet konservliknande burk med granulat i.Tänkte kan inte bli sämmre .tro det eller ej nu är vattenläckan borta .Bilen går bra. | |
|
Jaha, då kanske jag inte ska ge upp hoppet än då. Det försvinner kylvatten, jag fick hålla på och krångla igår för det hade fryst och det kokade och hade sig. Den nedre slangen blir inte varm heller. Det började med att jag inte fick någon värme i kupén och därför kollade jag kylvätskenivån och den var låg. Jag fyllde i lite vatten och efter det blev det bättre. Tydligen var det dåligt med glykol för det blev lite antydan till att frysa när det var 12 minus. Detta var då igår, jag åkte och köpte glykol och det började koka. Jag har även hunnit ha i kylarcement. Igår körde jag iaf 25 mil och motorn höll sig i rätt temp och jag hade värme i bilen hela tiden, dock var den nedre slangen kall när jag kom fram. Efter det har jag inte hunnit kolla nå mer hur det ser ut. Det vitryker väldigt mycket vid fullgas... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.