|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men, nu får ni lugna ner er! Vardagshjälte?!! Jag räddade jo inte någons liv!!! :-) Europa Meister, duger det min en yngre upplaga av mig? Lillebror har nyss flyttat till dina trakter! :-) M3 E30Länk |
|
|
Samma gener? Inga problem. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Man får väl utveckla ordspråket lite: Äpplen från samma träd faller oftast på samma gräsmatta :) Folk som gör bra saker skall få höra det. Det är det bästa sättet att göra världen bättre.. |
|
|
Personligen tycker jag att det skulle räckt med steg ett enligt trådens andra inlägg. Du gav bort biljetten som du inte behövde, det var gott i sig. Att du råkade ta fel biljett skall du inte själv behöva betala för. Kvinnan som tog emot biljetten har sitt ansvar, att kontrollera att biljetten är giltig. Naturligtvis gör du inte saken sämre, tvärt om, genom att skaffa henne en ny biljett men det är inget jag skulle göra eller förvänta mig om jag var i hennes sits. |
|
|
Hon kontrollerade inte biljetten eftersom jag hade talat om hur länge det räckte, så jag tyckte att det var min skyldighet att betala hennes biljett! M3 E30Länk |
|
| Självklart skulle jag gjort detsamma om jag märkt att det varit en gammal biljett. Och självklart skulle jag inte kolla datumet om jag själv fick en biljett av någon. Det skulle kännas som att man lurade på någon böter eftersom hon annars skulle köpt en egen biljett. Helt rätt agerat, men allt för sällsynt tycker jag fortfarande.. | |
| Men hur gjorde du efter att du köpt den nya biljetten? Sprang ikapp henne på stan eller slog in rutan och la den på brädan? ;) | |
| Allt man gör i stort och smått lämnar små avtryck i ens eget universum. Gillar det du gjorde. Från det ena till det andra, finns det någon här som inte köper Faktum eller Situation Stockholm varje månad? Om inte, gör det! | |
|
C.Douglas, biljetten la jag under vindrutetorkaren! (gammal tråd men såg inte frågan först nu!) Läs min M3 blogg för lite läsning om min senaste goda gärning som blev lite galet! =)) M3 E30Länk |
|
| Aha ok! Men då kunde ju någon ha snott den! | |
|
Ja, möjligen, men det kändes bra för mig ändå! Jag hade gjort det jag kan för att rätta till fadäsen! M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.