AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
365

Dröjsmål vid pådrag ?

Dino
Varför dröjer det innan bilen får acce ? lägger man i ettan o rullar och sen trampar ner så blir det ett littet stop innan den sticker,precis som en Automat alltså som ska växla ner ? "så var det inte förr" vad bror det på ?

M-MotorSport
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det "drive by wire" i din bil? Dvs elektronik i stället för den gamla hederliga gasvajern (öppna huven och kolla). I såfall kan det vara detta som gör att det blir en liten fördröjning. Är det mycket fördröjning så kan man säkert uppdatera programvaran som styr detta hos BMW-verkstan.
Jag har för mig att det var ungefär vid din årsmodell man övergick till detta nya system i 3-serien.

Mvh
Dino
Oki , Hur kan man se detta då ? alltså om jag har det eller inte det är inte värst långt fördröjning , ca 1 sec kanske men känns jo ändå . vet du om det kostar nåt att uppdatera detta hus de isåfall eller ?

Tack för hjälpen,

M-MotorSport
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla i instruktionsboken, det finns ett avsnitt som heter "teknik" eller något sådant, där BMW slår sig lite för bröstet och skryter om all modern teknik din bil har. ;) Där står det kanske något om det.
Annars kan du kolla efter om du hittar gasvajern eller inte. Jag har för mig att den slutar mellan tredje och fjärde insugningsröret på ovansidan. Den sitter nog under ett plastsjok så det kan vara lite svårt att se.

Mvh
Dino
heheheheh ,, okej ska kolla i boken , tack för det .

ha det gott

M-MotorSport
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.